SV Budel D1 Bekerwinnaar!

sv Budel JO13-1

FC Maasgouw D1

Wessel Ras (intikker)
Wessel Ras (schot)
... (schot)
... (schot)
Sem Stevens (vrije trap)
Dylan Snoeijen (vrije trap)

D-pupillen, D1, Groep 1 Regio 4

9 mei 2015 12:30

Schroijen, N.

Door achtereenvolgens te winnen van  Rood-Wit ’67 D1 (14-0), MMC D1 (5-2), RKSVO D1 (3-1), RKMSV D1 (4-0), Merefeldia D1 (7-0), MBC’13 D1 (4-0) en Helden D1 (2-0) had SV Budel D1 zich geplaatst voor de Bekerfinale.
Deze finale werd afgelopen zaterdag 9 mei gespeeld tegen FC Maasgouw D1.

Alle ingrediënten voor een mooie voetbalmiddag waren aanwezig, het weer was prachtig en het publiek was massaal aanwezig, of dit nu kwam doordat de wedstrijd ook op het sportpark van Maasgouw werd gespeeld of omdat veel toeschouwers graag ons team nog een keer wilden zien voetballen zullen we in het midden laten, er waren meer toeschouwers dan bij diverse zondag middag wedstrijden. Na een goede warming up begonnen we sterk aan de wedstrijd waardoor er na 5 minuten al een 2 – 0 voorsprong op het scorebord stond genoteerd. Vervolgens kregen we diverse goede mogelijkheden om op een 3,4 of zelfs 5 – 0 voorsprong te komen. Helaas werden deze kansen niet omgezet in doelpunten en dan gebeurt vaak iets wat je niet verwacht, in de laatste minuut van de eerste helft een prima counter van FC Maasgouw waardoor we de rusten met een 2 – 1 tussenstand, in het voordeel van SV Budel D1. De tweede helft startte FC Maasgouw scherp,  vijf minuten later stond er daardoor ook een 2 -2 tussenstand op het scorebord. Uit een scrimage wist FC Maasgouw te scoren, volgens onze spelers ging er een handsbal vooraf maar de prima leidende scheidsrechter keurde het doelpunt goed.  Drie minuten later was de “schade” echter al weer hersteld via een goed genomen vrije trap werd het 3 – 2.  We hadden de wedstrijd weer onder controle en vijf minuten na de 3 -2 werd er wederom gescoord uit een standaard situatie, een vrije trap werd buiten het bereik van de keeper hoog in het doel geschoten 4 – 2. De laatste 15 minuten waren er nog kleine kansen aan beide zijden te noteren, gescoord werd er echter niet meer waardoor de wedstrijd eindigde in 4 – 2. Door dit resultaat heeft SV Budel D1 zich ook geplaatst voor de districtfinales op zondag 31 Mei in Schijndel. Na de huldiging en prijsuitreiking door de KNVB afgevaardigde heren, vertrokken we richting de Wielerbaan in Budel waar het feestje nog tot laat in de avond werd voortgezet.