sv Budel wint oefenduel van Stiphout Vooruit

Stiphout Vooruit 1 (zon)

sv Budel 1 (zon)

11 januari 2015 13:00

Opstelling sv Budel 1 (zon)

sv Budel heeft de eerste oefenwedstrijd van het kalenderjaar 2015 winnend afgesloten. Vierdeklasser Stiphout Vooruit werd op het eigen kunstgrasveld met 0-3 verslagen. sv Budel was de gehele wedstrijd de bovenliggende partij en wist na ruim een half uur spelen op 0-1 te komen via Dennis Verstraeten. Vlak voor rust wist Rik Bogers deze score te verdubbelen en na rust besliste Roy Claassen de wedstrijd definitief door na een uur spelen de 0-3 aan te tekenen. Bij sv Budel moest spits Koen Bogers de laatste 20 minuten keepen na een knieblessure bij doelman Don Driessen.

Trainer Patrick Methorst moest deze middag een recordaantal selectiespelers missen. Bas van Dooren, Stephan Lammers en Michiel van der Steen moesten deze oefenwedstrijd geblesseerd aan zich voorbij laten gaan en Joeri Peters is de rest van dit seizoen niet beschikbaar vanwege een buitenlandse stage in Zweden. Verder waren ook Roel Duisters, Dennis van Gils, Michiel Henkelman en Mikel de Windt niet beschikbaar. Steven Barten, die sinds oktober weer meetraint bij sv Budel, was deze middag voor het eerst aan de wedstrijdselectie toegevoegd.

sv Budel begon niet heel overtuigend aan de wedstrijd, maar de gastheren van Stiphout Vooruit kwamen ook niet voortreffelijk uit de startblokken. Nadat sv Budel een beetje gewend was aan het kunstgras, werden ook de eerste aanvallen opgezet. Lange tijd bleef het 0-0, totdat Dennis Verstraeten na een goede voorzet van Jasper Beerten de 0-1 wist te scoren na 32 minuten. Dennis Verstaeten was ook belangrijk in de tweede Budelse treffer. Na goed doorzetten in het strafschopgebied, veroverde hij de bal en hield hij het overzicht en kon Rik Bogers het tweede doelpunt scoren.

Na rust werden Rik Bogers en Sven van den Dungen vervangen door Stan van Leeuwen en Steef Vasen. sv Budel had verschillende kansen om de voorsprong te vergroten, maar dit lukte pas na een uur spelen. Leon van Exel wist de achterlijn te halen nadat een eerdere aanval was afgeslagen en hij gaf de bal strak voor de goal en de mee opgekomen Roy Claassen wist met zijn mindere rechterbeen te scoren. Daarna kregen Steven Barten, Tim Bombeeck en Dennis Verstraeten nog ieder een goede mogelijkheid om de score nog verder op te voeren, maar de doelman van Stiphout Vooruit wist dat te voorkomen. Bij sv Budel moest doelman Don Driessen na 70 minuten noodgedwongen gewisseld worden, nadat hij zich tien minuten eerder had verstapt op het kunstgrasveld. Koen Bogers, die eigenlijk als voorhoedespeler ingebracht zou worden, ging in het doel staan en wist in de resterende 20 minuten zijn doel schoon te houden.

Komend weekend gaat de selectie van sv Budel op 'trainingsstage' in Castelre. Op zaterdagmiddag zal er getraind worden bij KFC Meer in het Belgische Hoogstraten. Op dinsdag 20 januari om 20.00 uur speelt sv Budel 1 de volgende oefenwedstrijd. Op het eigen sportpark in Budel is EMK uit Nuenen (4e klasse G, Zuid I) de tegenstander.

Opstelling sv Budel: Don Driessen (70' Koen Bogers), Leon van Exel, Ruben Barten, Roy Claassen, Stijn Beerten, Sven van den Dungen (46' Steef Vasen), Jasper Beerten, Steven Barten, Dennis Verstraeten, Rik Bogers (46' Stan van Leeuwen) en Tim Bombeeck.