sv Budel verliest definitief aansluiting na nederlaag tegen Linne

22 maart 2015 14:30

Berben, P.M.J.

Opstelling

In de thuiswedstrijd tegen Linne heeft sv Budel de aansluiting met de Top-3 in de 4e klasse D definitief verloren. Linne was met 1-3 te sterk en liet duidelijk zien dat sv Budel nog niet klaar is voor de toppers tegen Maarheeze en Merefeldia in de aankomende weken. sv Budel heeft slechts zes dagen om zich te herpakken, aanstaande zaterdag om 17.30 uur moet er in de derby tegen Maarheeze een team met een andere instelling op het veld staan.

Patrick Methorst had zijn basiself in tact gelaten voor de wedstrijd tegen Linne. Van de medische staf kwam goed nieuws: Rik Bogers sloot na weken blessureleed weer aan en begon vandaag op de bank. Ook Steven Barten begon deze week op de bank, evenals reservedoelman Dennis van Gils, Koen Bogers en Leon van Exel die terug was na een week afwezigheid.

sv Budel begon nog niet eens zo onaardig aan de thuiswedstrijd tegen Linne en had in de eerste tien minuten verschillende mogelijkheden om op voorsprong te komen, maar zoals zo vaak dit seizoen maakte sv Budel het zichzelf onaangenaam moeilijk door deze kansen niet te verzilveren. Aan de andere kant wist Linne de eerste echte kans van de wedstrijd wel gelijk af te straffen. Een afvallende bal kwam voor de voeten van een opgekomen middenvelder en hij schoot de bal vernietigend in de kruising: 0-1. Ruben Barten bleef geblesseerd achter in de zestien en moest gewisseld worden voor zijn broer Steven Barten. Vanaf de tegentreffer was sv Budel van slag. Het verloor vrijwel elk duel, de tweede bal was steeds voor de bezoekers en sv Budel maakte geen aanspraak op een gelijkmaker. In de blessuretijd van de eerste helft kreeg Linne op 25 meter een makkelijk gegeven vrije trap, maar deze werd vakkundig en hard binnen geschoten door Nick Meeuwissen de topscorer in de 4e klasse D: 0-2.

Na rust kwam Rik Bogers in het team voor Teun Broers en kreeg sv Budel wat meer controle over de wedstrijd. Linne leek het na de 0-2 wel goed te vinden voor deze week en liet sv Budel aan de bal zonder dat de ploeg echt gevaarlijk werd. Wat kleine kansen waren er wel, maar Linne bleef op de counter voor de gevaarlijkste aanvallen zorgen. Don Driessen hield zijn ploeg deze middag meerdere keren op de been. Met Koen Bogers werd er een vierde aanvaller ingebracht en ging sv Budel op zoek naar de aansluitingstreffer. Het doelpunt viel echter opnieuw aan de andere kant, toen Linne zichzelf naar een 0-3 voorsprong wist te counteren. In de slotfase werd alsnog de eretreffer gemaakt, maar het feit dat deze door een eigen speler van Linne in het doel gekopt werd, was wellicht nog extra pijnlijk.

Deze wedstrijd zal de supporters niet tevreden gestemd hebben en doet sv Budel definitief afhaken voor een goede klassering in de 4e klasse D. In de resterende vijf wedstrijden speelt sv Budel nog twee derby’s. Het winnen van deze derby’s, evenals de wedstrijd op de altijd gezellige seizoensafsluiting, kan het seizoen wellicht nog een positieve afsluiting geven. Aanstaande zaterdag staat de eerste derby op het programma. De wedstrijd in Maarheeze zal, vanwege het ontbreken van een lichtinstallatie op sportpark de Romrijten, starten om 17.30 uur. Alle supporters worden opgeroepen om sv Budel op deze middag positief te ondersteunen.

Opstelling sv Budel: Don Driessen, Jeroen Bogers, Michiel Henkelman, Mikel de Windt, Roy Claassen (65’ Koen Bogers), Ruben Barten (12’ Steven Barten), Jasper Beerten, Steef Vasen, Dennis Verstraeten, Teun Broers (46' Rik Bogers) en Tim Bombeeck.