Pover sv Budel verslaat Leveroy met 1-0

15 maart 2015 14:30

Smits, W.L.

Opstelling

Een pover spelend sv Budel heeft zondagmiddag hekkensluiter Leveroy met 1-0 verslagen. In het laatste kwartier wist sv Budel de ‘muur van Leveroy’ voor de 4e keer te doorbreken met een doelpunt, maar aangezien drie eerdere treffers vanwege buitenspel geannuleerd werden, maakte Dennis Verstraeten in de 79e minuut de enige geldige treffer van deze middag na een prima pass van Jasper Beerten. sv Budel komt door deze overwinning op zes punten van koploper Merefeldia en mag in de komende weken laten zien of ze definitief kunnen aanhaken bij de top-3 van de 4e klasse D.

Langzaam wordt de lijst geblesseerden in de selectie van sv Budel weer wat korter en krijgt trainer Patrick Methorst weer wat meer mogelijkheden in zijn elftal. Steef Vasen keerde vandaag weer terug in de basiself van sv Budel en er was ook een basisplek voor Jeroen Bogers. Stijn Beerten, Koen Bogers, Erik Hovens en Dennis van Gils begonnen vandaag op de bank.

sv Budel begon, na één minuut stilte voor de overleden Coen Vos, goed aan de inhaalwedstrijd en liet meteen zien dat het de bedoeling was om vandaag drie punten bij te schrijven. De intentie van Leveroy was voor de fans van sv Budel ook meteen duidelijk. Er werd een gele muur opgetrokken rondom de eigen zestien en sv Budel had op het hobbelige veld zichtbaar moeite om hier doorheen te voetballen. Na zeven minuten lukte het sv Budel wel, maar het doelpunt van Steef Vasen werd door de scheidsrechter niet toegekend vanwege buitenspel. Niet veel later moest Leveroy tijdelijk met 10 man verder vanwege een hoofdwond en in die periode wist sv Budel opnieuw te scoren, maar opnieuw was het de vlagger die roet in het eten gooide met een vlagsignaal. sv Budel speelde daarna te onzorgvuldig in balbezit om nog meer grote kansen af te dwingen, daarom was de ruststand 0-0.

Na rust was het opnieuw sv Budel dat de bovenliggende partij was, maar Leveroy leek lange tijd op weg naar het ene punt waarvoor het naar sv Budel gekomen was. Na 50 minuten had sv Budel opnieuw op voorsprong moeten komen, maar zowel Tim Bombeeck als Dennis Verstraeten wisten niet te scoren. Ook een afstandsschot van Teun Broers werd door de keeper van Leveroy knap uit de kruising geslagen. Met het inbrengen van Erik Hovens en Koen Bogers ging sv Budel nog meer risico nemen en in de 69e minuut leek dit beloond te worden door Dennis Verstraeten, maar opnieuw was het de grensrechter die buitenspel geconstateerd had, waardoor ook dit doelpunt niet op het scorebord verscheen. Na 79 minuten was het dan alsnog raak. Een voorzet van Jasper Beerten werd tegendraads binnen gekopt door Dennis Verstraeten. Daarna kreeg sv Budel nog enkele kansen om de score te verdubbelen, maar daarin slaagde de voorhoedespelers niet. Achterin hield sv Budel vandaag redelijk eenvoudig de nul en na ruim 90 minuten floot de scheidsrechter voor het laatst en waren de punten definitief binnen.

sv Budel boekt na twee weken met puntverlies een belangrijke overwinning. In de komende vier wedstrijden moet de ploeg van Patrick Methorst tegen rechtstreekse concurrenten laten zien of het team klaar is om dit seizoen nog écht mee te doen voor de prijzen. Achtereenvolgens speelt sv Budel tegen Linne (thuis), Maarheeze (uit), Merefeldia (uit) en FC Cranendonck (thuis). Een plek in de nacompetitie heeft het team dus nog altijd in eigen hand, maar dan moeten deze wedstrijden wel winnend afgesloten worden. Volgende week start sv Budel aan deze pittige reeks thuis tegen Linne. De wedstrijd start zoals gewoonlijk om 14.30 uur.

Opstelling sv Budel: Don Driessen, Jeroen Bogers, Michiel Henkelman, Mikel de Windt, Roy Claassen (85’ Stijn Beerten), Ruben Barten (75’ Koen Bogers), Jasper Beerten, Steef Vasen, Dennis Verstraeten, Teun Broers (65' Erik Hovens) en Tim Bombeeck.