sv Budel speelt gelijk tegen Merefeldia

Mannen zondag, 1, 4e klasse D

23 november 2014 14:30

Gubbels, H.J.M.

sv Budel heeft in de laatste thuiswedstrijd van het jaar 2014 een punt overgehouden aan de wedstrijd tegen Merefeldia. Mede door last-minute wijzigingen begon sv Budel rommelig aan de wedstrijd, maar kwam het steeds beter in het spel. In de tweede helft werd sv Budel langzaam de bovenliggende partij, maar speelde niet goed genoeg om een goal af te dwingen. Vlak voor tijd leek sv Budel er toch met de overwinning vandoor te gaan na een overtreding in het strafschopgebied. Scheidsrechter Gubbels floot wel, maar gaf een vrije trap die uiteindelijk niets opleverde. En zo eindigde sv Budel - Merefeldia zoals de wedstrijd ook begon: 0-0.

De 36-koppige selectie van Patrick Methorst wordt steeds iets fitter. De hoofdtrainer kon geen beroep doen op de geblesseerde Bas van Dooren (hersenschudding), Milan Staals (enkel) en de langdurig geblesseerde Stephan Lammers (knie). Afgelopen dinsdag was het centrale duo van der Steen / Claassen zo goed bevallen dat deze ook vandaag de voorkeur kregen. Mikel de Windt had vanwege verplichtingen op het werk niet getraind en begon op de bank samen met de van een blessure teruggekomen Roel Duisters en Leon van Exel.

De wedstrijd begon rommelig, want in de laatste oefening van de warming-up moest Michiel Henkelman geblesseerd afhaken. De blessure was zo ernstig dat er een nieuwe wisselspeler gezocht moest worden. Leon van Exel startte als rechtsback in de basis. Na 8 minuten spelen kwam Merefeldia goed weg en had sv Budel al een strafschop kunnen krijgen. Stan van Leeuwen raakte bij de actie van de linksback van Merefeldia geblesseerd en daarom moest Roel Duisters al vroeg in de wedstrijd invallen. sv Budel gaf voor rust weinig weg, maar kwam zelf ook onvoldoende aan voetballen toe. De passing was onzuiver en er werden onvoldoende fusieke duels gewonnen.

In de tweede helft leek sv Budel zich een beetje over het dode punt heen te spelen en kwam de ploeg steeds beter in de wedstrijd. Na 55 minuten werd een goed schot van Tim Bombeeck knap uit de lange hoek geslagen door doelman Ruud Wulms en een vrije trap van Roel Duisters ging net over het doel. In het laatste kwartier zette sv Budel alles op alles om toch de overwinning binnen te halen, maar het leek erop dat het vanmiddag niet zou gaan lukken. Vlak voor tijd floot scheidsrechter Gubbels voor een lichte overtreding in de zestien, maar vreemd genoeg werd de bal buiten het strafschopgebied gelegd en hield sv Budel slechts een vrije trap over aan dit moment. De vrije trap leverde echter niets op en na 96 minuten spelen werd er afgefloten.

sv Budel had op basis van de tweede helft wellicht meer verdiend, maar eigenlijk maakte beide ploegen te weinig aanspraak op de overwinning. Volgende week speelt sv Budel de uitwedstrijd bij FC Cranendonck en zal er wel gewonnen moeten worden om bovenin mee te blijven draaien. De wedstrijd is op zondag 30 november en start om 14.30 uur.

Opstelling sv Budel: Don Driessen, Leon van Exel, Michiel van der Steen, Roy Claassen, Stijn Beerten, Rik Bogers, Ruben Barten (75’ Mikel de Windt), Koen Bogers, Jasper Beerten (89’ Tom Kooken), Tim Bombeeck en Stan van Leeuwen (10’ Roel Duisters).