E3 wint in kwartfinale van Reuver E2

...

E-pupillen, E3, Groep 2 11

17 april 2013 18:30

Er stond voor de E3 een zware klus op het programma in het bekertoernooi. We moesten uit spelen tegen Reuver E2. In hun klasse, waar ze alleen maar tegen E1 teams spelen, draaien ze bovenin mee. Ook hun resultaten in het bekertoernooi waren imponerend. En bij ons loopt het tot nu toe nog niet helemaal naar wens. In de kompetitie staan we vrij laag, maar er zit verbetering in.

Het was een zeer zenuwachtig begin van beide zijde, en eigenlijk bleef dit de hele wedstrijd zo. Ook bij ons waren er een aantal spelers die de hele wedstrijd hier last van hadden. Na 9 minuten kwamen we op achterstand nadat een speler van hun alleen op onze keeper af ging en beheerst scoorde. Daarna kwamen we iets beter in het spel en namen we zelfs het initiatief. Allereerst schoot Wouter op de lat, en na 20 minuten was daar de gelijkmaker. Harm kapte zich mooi vrij, schoot met links naar Sieme, die zijn tegenstander uitspeelde en met een boogbal scoorde. Rust 1-1.

Na rust bleef het zeer spannend. Bram de keeper moest enkele keren ingrijpen en deed dat steeds uitstekend. Voorin ontbrak het soms aan stootkracht bij ons. Enkele corners leverde helaas niets op en na 50 minuten stond er dus een 1-1 eindstand op het scorebord. Penalty's dus.

5 penalty's moesten er genomen worden per team. Bij ons was de volgorde Wouter – Jeroen – Harm – Stan – Sieme. Deze penalty serie werd door ons gewonnen met 1-2. Bram de keeper keek 3 ballen naast zijn doel, 1x was hij kansloos en de laatste strafschop stopte hij beheerst. Voor ons scoorde in de penalty serie Wouter en Stan. Wat waren de spelers (en trainers) blij na deze winst, en nu op naar de halve finale.

GEWELDIG JONGENS