10 maart 2024 20:15

Op donderdag 29 februari 2024 had de activiteitencommissie van sv Budel in onze kantine een bierproeverij georganiseerd in samenwerking met de Budelse Brouwerij. Al meer dan 50 jaar is de Budelse Brouwerij als sponsor verbonden aan onze vereniging en wordt dit bier geschonken in onze kantine. Tegenwoordig zijn er ook vele speciaalbieren te verkrijgen in onze kantine, dus was het de hoogste tijd voor wat tekst en uitleg van Harry Arts van de Budelse Brouwerij. Het was een zeer geslaagde proeverij waarbij de 50 beschikbare plaatsen binnen no-time vergeven waren.

Donderdag 29-02-2024 had de activiteitencommissie van sv Budel de volgende activiteit georganiseerd voor de leden van sv Budel. Deze keer was het een bierproeverij in samenwerking met een lid van de Business Club "De Budelse Brouwerij"! Al meer dan 50 jaar is er een samenwerking tussen sv Budel en De Budelse Brouwerij, waardoor zij al heel lange tijd de leverancier zijn voor onze kantine. De beschikbare plaatsen voor deze activiteit was wat beperkter dan afgelopen activiteiten maar binnen no-time waren de 50 beschikbare plaatsen ingevuld door niet alleen heren maar ook een redelijk aantal dames.

Nadat Tonny Broers iedereen welkom had geheten, gaf hij het woord al snel over aan Harry Arts van De Budelse Brouwerij. Harry leidt samen met Gerard en Carine als vierde generatie Arts De Budelse Brouwerij. Als eerste nam Harry de aanwezigen mee door het brouwproces (van de verschillende soorten bier) en de geschiedenis van de brouwerij. Tevens werd er een bedrijfsfilm getoond over De Budelse Brouwerij. Hierna was het tijd voor het echte werk, namelijk het proeven. De deelnemers kregen 3 rondes voorgeschoteld met in iedere ronde 3 verschillende bieren. Uiteraard allemaal bieren uit het assortiment van De Budelse Brouwerij.

Met een handreiking bij elke ronde van een drietal bieren was het aan de deelnemers om te proeven welk bier in welk glas zat. Tussen de rondes door kon iedereen nog genieten van een heerlijk glas Budels Pilsener of Budels Weizen. Na afloop van de bierproeverij was er nog een gezellig samenzijn in de kantine. Door de vele positieve reacties kunnen we ook weer concluderen dat deze activiteit een groot succes was welke in de toekomst zeker een vervolg zal krijgen.

Harry en Tonny bedankt voor de organisatie en de goede zorgen!

WhatsApp_Image_2024-03-06_at_13.13.58.jpeg

WhatsApp_Image_2024-03-06_at_13.13.59.jpeg