Zure nederlaag bij ZSV D1

...

D-Pupillen (A-cat), D1, Hoofdklasse K

4 april 2013 18:45

Na twee weken niet voetballen werd afgelopen weekend meegedaan aan het Eurocup Toernooi van KFC Hamont 99. Nadat daar van de 19 teams een keurige 3e plek was behaald, moesten we vandaag starten aan een week met drie doordeweekse wedstrijden. Zaterdag moeten zes spelers naar de vormselvoorbereiding in Den Bosch en vandaar dat de wedstrijd bij ZSV twee dagen vervroegd gespeeld werd op donderdagavond.

Thuis waren we het eerste team dat een punt cadeau deed aan de voetballers uit Zeilberg. Toen wist de geel-zwarte formatie zich prima op de been te houden, uit een counter te scoren en hadden we geluk dat ze vlak voor tijd een bal in hun eigen goal wisten te werken, zodat het 1-1 werd. Vandaag opnieuw een verdedigend ZSV dat opnieuw met vijf verdedigers aan de wedstrijd begon. In de eerste helft leek er weinig aan de hand en was het wachten op een doelpunt van onze in het blauwe uitshirt gestoken helden. Echter bleef de goal uit en mede doordat we niet fel genoeg waren en niet genoeg kansen wisten af te dwingen eindigde de eerste helft in 0-0.

In de rust werd alles doorgesproken. Er moest meer rust gehouden worden aan de bal en we moesten wat geconcentreerder passen. We waren wel beter, maar zolang het 0-0 zou blijven zorgde dit niet voor drie punten. Daarnaast waarschuwde we al voor het feit dat ZSV met 5 spelers op de bank begonnen was en dat er dadelijk een heel ander elftal kon staan. Zeker omdat ze zelf geen 16 spelers hebben en we natuurlijk niet weten uit welk team geleend is. Spelers van de E1 kunnen uiterst talentvol zijn en ze kunnen daardoor een stuk beter gaan voetballen. De angst van het andere elftal werd ook snel realiteit. Twee corners werden slecht verwerkt en beide werden binnen gewerkt door ZSV; 2-0 achter na 40 minuten. Trainer Jordy besloot om een kwartier voor tijd een extra spits erbij te zetten en dit zorgde voor nog meer druk op de achterhoede. Snel volgde de 2-1 na een goede pass van Thijs en een prima afronding van Youri. ZSV had inmiddels handen en voeten nodig om SV Budel af te houden en de 2-2 hing in de lucht. Enkele kleine kansen werden om zeep geholpen en met nog vijf minuten op de klok werd ook de vijfde spits toegevoegd aan de voorwaartse druk. Weer een paar kansjes, maar de beste speler van ZSV stond duidelijk in de goal. Een prima lijnkeeper, die ook goed meevoetbalde en elke bal die over de verdediging viel wist te onderscheppen. Ook de centrale verdediger stond zijn mannetje en uiteindelijk was het een lange bal en een counter die ons uiteindelijk definitief de das om deed. De twee overgebleven verdedigers waren moe en ZSV liep een minuut voor tijd uit naar een 3-1 overwinning.

Een dure les hebben we vandaag wel geleerd. Als je voor rust niet fel genoeg bent en een tegenstander laat overleven, kan het zo zijn dat je na rust onnodig veel energie moet steken in een wedstrijd omdat je op achterstand komt. We hadden het onszelf voor rust zoveel makkelijker kunnen en moeten maken. Verder leken een aantal spelers toch nog moe na het zware toernooi van dit weekend, zeker in de laatste minuten toen net dat stapje extra gevraagd werd. Hopelijk zijn we maandag weer allemaal goed uitgerust na een vrij weekend en kunnen we dan proberen de halve finale van de beker te bereiken tegen Merefeldia!