SV Budel 1 - Vaesrade 3-1

Poelderstraat 4 A
6021JZ
BUDEL

BUDEL STELT ORDE OP ZAKEN EN HEROVERD DE 2E PLAATS IN 3B!

Van Rooij begon met een vijfmans verdediging waarin Aenderkerk een vrije rol had.
Dit pakte goed uit. Budel kwam snel op voorsprong in de 5e minuut door een mooie combinatie tussen de familie Vos.
Bogers nam een vrije trap op het middenveld die met het hoofd door Koen werd klaargelegd voor sterke spits Wilgard die knap binnenwerkte 1-0.

Vaesrade schuwde de fysieke confrontatie niet en dit resulteerde in de eerste gele kaart in de 18 minuut voor nummer 7.
Niet veel later kreeg ook Martens van Budel geel, het leek wel of de scheidsrechter het kort wilde houden.
Budel had de beste aanval via Bogers en Beerten en Wilgard was dichtbij een doelpunt in de 24e minuut na een fout achterin bij Vaesrade.  De wedstrijd vorderde en na een half uur draaide Beerten fraai weg bij zijn tegenstander die aan de noodrem moest trekken. De scheids liet dit echter zonder consequenties voorbij gaan. Ook een schandalige overtreding van achter op de enkels van Bogers liet de scheidsrechter onbestraft.
Des te opmerkelijk was het dat Vrijsen in de 31e minuut direct geel zag na een overtreding die minder zwaar leek.
Vaesrade probeerde druk te zetten maar het was Budel die het meest gevaarlijk werd. Via een snelle uitbraak van de zeer sterk spelende Aendekerk was het Koen Vos die zijn schot over doel zag gaan.
Niet veel later was het wel raak. Na matig verdedegen aan de kant van Vaesrade en wederom goed doorzetten van Aendekerk viel de bal binnen 2-0!
Vlak voor rust was Koen Vos nog dichtbij de 3-0 maar de keeper tikte de bal via de lat over doel.
In de rust werd er niet gewisseld en Budel hield in de 2e helft het veldoverwicht.
Vaesrade kon geen enkele kans afdwingen en Budel speelde comfortabel met de 2-0 voorsprong op zak.
In de 49e minuut besliste razendsnelle buitenspeler Beerten de wedstrijd. Een misverstand tussen keeper en verdediger was de aanleiding.
Van Rooij wisselde nog 4 maal  en de overwinning kwam geen minuut meer in gevaar.
De beste kans was nog voor Bogers in de 84e minuut, zijn schot ging rakelinks naast.
In de blessuretijd bepaalde Vaesrade de eindstand door een schot vanaf de 16 meter binnen te schieten 3-1.