SV Budel B2 verslaat SVC 2000!

SVC 2000 B2

B-Junioren (najaar), B2, 3e klasse 401

22 september 2012 15:00

Op 22 september speelde SV Budel B2 haar 3e competitiewedstrijd van dit seizoen. De wedstrijd werd gespeeld tegen de B2 van SVC 2000 uit Roermond. Voor de wedstrijd stond Budel als 11e geklasseerd en SVC 2000 stond op de 4e plaats(gedeeld 1e). De verwachtingen voor deze wedstrijd waren niet al te hoog gespannen maar de spelers van Budel hadden zich voorgenomen om er flink tegen aan te gaan. Dit laatste was ook hard nodig omdat de wedstrijden tegen Maasbracht en Roodwit waren verloren. Met de herinnering van de wedstrijd tegen Rood Wit en de instelling waarmee Budel toen voetbalde nog in het geheugen, werden de kansen niet hoog ingeschat.

Na het fluitsignaal van de scheidsrechter viel gelijk te bespeuren dat de inzet er deze keer wel was. Voor iedere bal werd gevochten. Dit leidde er toe dat op een assist van Willem, Max in de 17e minuut de bal in het net werkte. Nog geen minuut later scoorde Geert uit een vrij trap en tekende daarmee de 2-0 aan. Het werd vervolgens 3-0 uit een rebound van Willem in de 37e minuut. Budel begon toen de grip op de wedstrijd te verliezen. Dit uitte zich in 2 doelpunten voor SVC. Het 2e doelpunt van SVC werd gemaakt uit een prachtige directe vrije trap. In de 81ste minuut wist die zelfde speler dit nog een keer te herhalen.

SVC kwam sterk terug na de rust en dat betaalde zich uit in een doelpunt. Het 3-2. Met name het publiek zag het al gebeuren maar het was Rodi die uit een assist van Brijan de 4-2 wist aan te tekenen. Blijkbaar heeft Gijs moeite om te onthouden met welke voet hij kan scoren. Als hulpmiddel had hij tape om de schoen geplakt waarmee hij niet kan scoren. Dit heeft hem geholpen want in de 73 ste minuut wist Gijs het doel te vinden(5-2). Vervolgens bleven de doelpunten komen: 75 ste minuut scoorde Rodi op een assist van Max. 83 ste minuut scoorde Max op een assist van Gijs

De vaste keeper van SVC was verhinderd omdat hij moest werken en waarschijnlijk heeft dit er mede toe bijgedragen dat Budel zo vaak heeft gescoord. Budel is nu van de 11e naar de 8e plaatst opgeklommen. Het was een mooie en spannende wedstrijd die Budel op basis van inzet heeft gewonnen. Laten we hopen dat ze er de volgende week tegen Heythuysen ook weer staan. Noemenswaardig is nog om aan te geven dat Rick van Eerdt de 1e gele kaart van het jaar heeft mogen ontvangen.