SV Budel MO17 op weg naar unieke prestatie

sv Budel MO17-1

Meisjes onder 17 zaterdag, MO17-1, 2e klasse 14

15 april 2017 12:00

De voetbalmeiden van trainer Niels Broers zijn op weg naar een unieke prestatie om ongeslagen kampioen te worden. Op 15 april werd de belangrijke uit wedstrijd tegen koploper Nieuw Woensel gespeeld. Budel had 2 wedstrijden minder gespeeld dan Woensel en in de thuiswedstrijd werd met pijn en moeite een 1-0 overwinning door Budel behaald. De uitwedstrijd moest daarom minimaal gelijk gespeeld worden. Niels had zijn tactische opstelling nauwelijks gewijzigd maar met name gecoacht op het mentale gedeelte. Zijn sterke voorhoede met het aanvalstrio Kim, Lotte en Romy moesten de verdediging van Nieuw Woensel wanhopig maken.

De wedstrijd begon met aanvallen van beide partijen tot in het strafschopgebied. Tot een doelpoging kwam Woensel echter niet terwijl Budel keer op keer de keepster op de proef stelde. De verdediging van Woensel kon met moeite de bal wild wegtrappen waarna het middenveld, onder leiding van de wekelijks zeer sterk spelende Rachelle, de bal voetballend weer bij de spitsen kon brengen. Het middenveld bestaat verder uit Lisa, Beau, Carmen en Naomi en zijn perfect op elkaar ingespeeld. In de 7e minuut was het raak. Romy schoot de bal van ver buiten het strafschopgebied in de kruising : 0-1. Budel bleef vechten om elke bal en gaf Woensel geen rust. Woensel probeerde met verschillende wissels het tij te keren. In een gevecht om de bal in het strafschopgebied kon Romy de bal naar Lotte tikken die deze koelbloedig achter de keepster van Woensel plaatste: 0-2. Er was toen pas 18 minuten gespeeld. Amper 4 minuten later was het weer raak; 0-3 door een lopje over de keeper van Woensel door Lotte. Het zelfvertrouwen van Budel kon niet meer aangetast worden. Woensel probeerde met lange ballen vanuit de verdediging hun voorhoede te bereiken maar werden telkens weer afgetroefd door de Budelse verdediging die de bal rustig rondspeelde en met mooie combinaties de aanval weer konden op zetten. Keepster Zuzanna heeft dit seizoen nog niet achter zich gekeken en wilde dit graag zo houden, gesteund door haar verdedigers Daphne, Femke, Nikki en Claire.

Budel bleef ook in de 2e helft domineren en was niet van plan om de zaak op slot te doen. Woensel werd agressiever waardoor het aantal overtredingen toenam. Budel bleef geconcentreerd voetballen. Na 15 minuten in de 2e helft kon Romy de bal heroveren en gaf deze voor aan Lotte die de bal rustig opzij legde voor de totaal vrij gelaten Kim; 0-4. De overwinning was nu toch definitief. In de 70e minuut nam Kim bij een kort genomen corner van links, de bal ver buiten het strafschopgebied op haar slof waarna de bal samen met 2 verdedigers van Woensel in de rechter kruising viel; eindstand 0-5.

Met alle wedstrijden gewonnen, een doelpuntgemiddelde perwedstrijd van +4,14 voor en 0,00 tegen, kan het kampioenschap voor de meiden van MO17 van SV Budel bijna niet meer ontgaan en zal op 29 april de kampioenstitel officieel binnen kunnen zijn.