Budel 2 begint tweede periode met winst

Mannen zondag, 2, 2e klasse B

9 november 2014 11:30

Kuijpers, M.C.E.W.

Het SV Budel 2 van Bart van Mierlo legde vorige week nog beslag op de eerste periodetitel, maar kijkt nu alweer vooruit naar de volgende doelstelling. Met zeven wedstrijden gewonnen en één verliespartij mag het team zichzelf ook de grootste titelkandidaat gaan noemen. Enkel Panningen 2 blijft in het kielzog van de Brabanders. SHH dat aan een teleurstellend seizoen bezig is, is de tegenstander op deze zonnige zondagmiddag.

SV Budel 2 had weer enkele wijzigingen in de basisformatie. Jeroen Bogers begon in de basis waardoor Milan Staals naar linksback schoof, terwijl Sven van den Dungen weer terug is van een blessure en meteen in de basis mocht beginnen. Daardoor kwam Koen Corsten op de bank te zitten. Philip van Kemenade die speelminuten in het eerste van Budel kreeg mocht ook op de bank plaatsnemen en daardoor was er een plekje vrij voor Joeri Peters.

SV Budel dat de afgelopen weken uiterst sterk aan de wedstrijd begon was niet bepaald wakker in de openingsfase. Maar naarmate de eerste helft vorderde zag het geringe aantal toeschouwers een sterk en dominant Budel 2 verschijnen. Met hoge druk en de eigen verdediging op de middenlijn kwam SHH niet aan voetballen toe en werd ieder duel of tweede bal gewonnen op het middenveld. Met name het centrale duo achterin en de stofzuiger Ruud Ras zorgde daarvoor. Opbouwend gezien zorgde vooral Sven van den Dungen en Maarten Henkelman voor een hoog tempo en kwamen de kansen vanzelf. Erik Hovens kwam al een keer alleen voor de keeper  maar schoot uit de draai tegen de doelman op. Niet lang daarna was het wel raak. Via Dennis Verstraeten belandde de bal op de rechterflank bij Sven van den Dungen die met een afgelezen voorzet Erik Hovens bediende. Hovens kwam goed voor de man en schoof de bal in de verre hoek. SV Budel zet daarna door en creëert zomaar nog 2 á 3 kansen waarvan er 'maar' één binnen valt. Joeri Peters krijgt de bal vanaf de achterlijn in de loop aangespeeld en loopt deze tegen de touwen aan. Daardoor staat er een 2-0 stand op het scorebord tijdens de rust. Een prima eerste helft met goed en verzorgt voetbal stelt het leidende trio Bart, Dennis en Frans zeer tevreden.

Met een positieve speech in de rust in het achterhoofd begon SV Budel overmoedig aan de tweede helft. SHH begon eindelijk te voetballen en het was duidelijk dat de Limburgers hier niet zomaar met lege handen weg wilden gaan. Het was dan ook niet geheel onverwachts dat de aansluitingstreffer viel. Dennis van Gils die al tijden een betrouwbare keeper blijkt te zijn mocht zich deze treffer toch enigzins aanrekenen. Bart van Mierlo was niet tevreden en greep dan ook al vroeg in de tweede helft in. Teun Broers, Stan van de Wildenberg, Philip van Kemenade en Koen Corsten vielen in voor respectievelijk Maarten Henkelman, Milan Staals, Erik Hovens en Sven van den Dungen. Met deze vier frisse krachten in het veld probeerd Budel die bevrijdende 3-1 te maken. Toch loopt het niet helemaal lekker bij SV Budel en krijgt SHH nog een hele grote kans. Dennis van Gils maakt zijn slippertje van eerder helemaal goed door een kopbal van dichtbij over de lat te tikken. Vanuit de aanval die daarop volgde weet Koen Corsten een voorzet van Dennis Verstraeten bij de tweede bal binnen te tikken. Een goal die voor opluchting zorgde bij de bank van SV Budel 2. Vooral Assistent-Coach Dennis van Hunsel sprak van een belangrijk doelpunt.

Een kwartier later fluit de scheidsrechter af en wint SV Budel 2 ook de eerste wedstrijd van de nieuwe periode. Concurrent Panningen wint ook terwijl de subtop punten laat liggen. Het begint erop te lijken dat Panningen de enige concurrent is betreft het kampioenschap in de tweede klasse. Volgende week is Budel vrij, maar de week erop komt Merefeldia 2 op bezoek. Een dubbele clash aangezien op die dag ook SV Budel 1 thuis speelt tegen Merefeldia 1. Hopelijk gaan beide Nederweerste ploegen dan met nul punten naar huis. Tot dan!

Opstelling: Dennis van Gils, Jeroen Bogers, Michiel van der steen (c), Tom Kooken, Milan Staals (Stan van de Wildenberg), Sven van den Dungen (Koen Corsten), Ruud Ras, Maarten Henkelman (Teun Broers), Joeri Peters, Erik Hovens (Philip van Kemenade), Dennnis Verstraeten