SV Budel 2 pakt drie punten in pover duel.

sv Budel 2 (zon)

Helden 2 (zon)

Assist: Erik Hovens
... (penalty)

Mannen zondag, 2, 2e klasse B

26 oktober 2014 11:30

Geffen, J.A. van

Twee weken geleden kwam SV Budel 2 voor het laatst in actie. DVO 3 werd toen na rust compleet onder de voet gelopen.  De derde zevenklapper in het nog jonge seizoen was een feit. Ook tegen Sittard en Sportclub Irene werd er zeven keer het net gevonden. Vandaag staat de nummer vier op het programma, namelijk Helden 2. Als SV Budel drie punten weet te pakken en de wedstrijd Panningen - Sportclub Irene gelijk eindigt is periodewinst een feit.

Coach Bart van Mierlo wijzigde de basiself weer op enkele plekken. Zo staat ditmaal Don Driessen onder de lat en mogen Joeri Peters en  Milan Staals in de basis beginnen als respectievelijk rechts en linksback. Sven van den Dungen is geblesseerd en zit op de bank samen met Stan van den Wildenberg en Twan Vonken.

SV Budel 2 dat in de openingsfase nog wel eens zoekende is, begon vandaag wervelend aan de wedstrijd. Met minder dan tien balcontacten stond de thuisploeg al met 1-0 voor. Vanuit de aftrap wordt Erik Hovens in de diepte gestuurd door Teun Broers. Hovens kruipt zijn man voorbij en weet met een lage voorzet Philip van Kemenade te vinden die de bal binnen tikt. Na deze vroege goal zakt SV Budel totaal weg en komt Helden opzetten, maar tot echte grote kansen komt het niet. Naarmate de eerste helft vordert komt SV Budel weer in de wedstrijd en krijgt de ploeg genoeg kansen. De gehele voorhoede weigert echter de stand te verdubbelen en zo staat de ploeg bij rust met 1-0 voor.

Na rust start SV Budel beter aan de wedstrijd dan Helden maar doet het zichzelf tekort door de score niet uit te breiden. Helden ruikt dat er misschien wel wat te halen valt en word feller en feller maar is niet bij machte om echte kansen te creëren. Door middel van een rush aan de rechterkant komt Joeri Peters het strafschopgebied in gedribbelt.  De rechtsback passeert de keeper door hard en laag in de korte hoek te schieten en zet SV Budel daarmee op een 2-0 voorsprong. Met nog twintig minuten te spelen lijkt de wedstrijd beslist mar uit het niets krijgt Helden een penalty. Tom Kooken maakt volgens de scheidsrechter  een dekkingsfout en wijst dus naar de stip en op die manier komt Helden terug naar 2-1. Het werd dus nog billen knijpen in de slotfase van de wedstrijd. Diep in de blessuretijd raakt Helden nog de paal, maar verder dan dat komen ze niet.

En zo wint SV Budel 2 de wedstrijd en is het afwachten wat de eindstand bij de wedstrijd in Panningen is geworden. Helaas voor de spelers die maandag eventueel vrij waren want Panningen wint met 5-1 en blijft dus op twee punten van SV Budel. Volgende week gaat Budel op bezoek bij MMC in Weert en kan het met winst de periode binnenslepen.

Opstelling: Don Driessen, Joeri Peters, Tom Kooken, Michiel van der Steen (C), Milan Staals,  Ruud Ras, Maarten Henkelman, Erik Hovens (Stan van den Wildenberg), Teun Broers, Dennis Verstraeten (Twan Vonken), Philip van Kemenade

Man of the Match: Tom Kooken