SV Budel 2 walst na rust over DVO heen.

DVO 3 (zon)

sv Budel 2 (zon)

Mannen zondag, 2, 2e klasse B

12 oktober 2014 12:00

Jaminon, J.M.G.

Na de klinkende overwinning op Sportclub Irene van vorige week staat SV Budel op de plek waar het hoort te staan, namelijk bovenaan. Na vandaag kan de voorsprong op de concurrenten, mits er gewonnen wordt, nog groter worden. Oda treft namelijk Sportclub Irene terwijl Sittard het altijd lastige Panningen op bezoek krijgt.

SV Budel moest het vandaag zonder Jeroen Bogers en Twan Vonken doen, maar kreeg Stan van Leeuwen vanuit het eerste mee. Ook Koen Corsten en Stan van den Wildenberg zijn weer fit genoeg om minuten te maken. Door deze kleine wijzigingen in de selectie waren er ook enkele wijzigingen in de basiself van SV Budel. Zo begon Stan van Leeuwen en Ruud Ras als rechts en linksback en begon Maarten Henkeleman voor het eerst na zijn blessure weer in de basis. Ook Dennis Verstraeten die vorige week op de bank begon stond weer op het formulier bij de eerste elf. Doelman Dennis van Gils kreeg een oproep voor SV Budel 1 en daardoor mocht Raoul Verhees het doel van het tweede verdedigen.

SV Budel begon wat laks en onzurgvuldig aan de wedstrijd en daardoor liep de opbouw op het kunstgrasveld van de Sittardse ploeg niet zoals gewenst. DVO kreeg zelfs de grootste kans van de openingsfase, maar deze werd schitterend geparreerd door Raoul Verhees. Niet lang daarna kwam de bevrijdende treffer van Philip van Kemenade. Maarten Henkelman schoof vanuit het middenveld door en stuurde Philip met een steekpass alleen op de keeper. Zoals bekend mist Phlips deze kansen zelden en ook vandaag deed hij dat niet.tyu=] Na de 1-0 kreeg SV Budel meer controle over de wedstrijd, maar de score werd niet verdubbeld. Sterker nog, het werd 1-1. Vlak voor rust ging het vanuit een ingooi mis bij SV Budel. Dennis Verstraeten speelt de bal tekort terug naar de keeper en een oplettende spits van DVO ramt de bal achter Raoul tegen de touwen. SV Budel kreeg via Erik Hovens nog een grote kans maar hij was niet koelbloedig genoeg. Een teleurstellende 1-1 stand bij rust was de reden voor een donderspeech van coach Bart van Mierlo. Een donderspeech met misschien wel het juiste effect.

Na rust was het namelijk al meteen raak. Rechtsback Stan van Leeuwen werd diep gestuurd vanuit het middenveld en kwam met een afgelezen voorzet op de proppen. Dennis Verstraeten was daar het eerste bij en maakte op die manier zijn fout goed. Door dit doelpunt viel DVO compleet weg en werd het een 'walk-over'. Philip van Kemenade gaf na een goede actie een lage voorzet die Dennis Verstraeten beheerst binnen schoot met zijn chocolade been. Niet lang daarna werkte Stan van Leeuwen zichzelf ook op het scorebord door hard in de bovenhoek te schieten. Ondertussen werd de geblesseerde Erik Hovens gewisseld voor Milan Staals en kwam Joeri Peters in de ploeg voor Philip van Kemenade.

DVO had nog iets terug kunnen doen maar benutte de strafschop, die volgens de oranjehemden onterecht was, niet. Aan de andere kant ging Dennis Verstraeten weer eens zijn mannetje voorbij en bediende Maarten Henkelman voor de 5-1. Ook Ruud Ras pikte nog een doelpuntje meer door drie tegenstanders voorbij te dribbelen en de bal linksonder in het hoekje te plaatsen. Stan van den Wildenberg en Koen Corsten die allebei terug zijn van een blessure mochten ook nog invallen. De laatstgenoemde stond aan de basis van de 7-1 en tevens de eindscore van de wedstrijd. Deze werd beheerst afgerond door Teun Broers.

Doordat Panningen van Sittard won en Sportclub Irene zichzelf hersteld heeft met een overwinning op ODA staat SV Budel nu drie punten of meer voor op de concurrentie. Volgende week staat er geen wedstijd, maar een teamactiviteit op het programma. Dan zullen de spelers een oranje shirtje inruilen voor een Lederhosen en gaan de mannen naar het Oktoberfest in Soerendonk. De week erop komt Helden op bezoek.

Opstelling: Raoul Verhees, Stan van Leeuwen, Tom Kooken (C), Michiel van der Steen, Ruud Ras, Sven van den Dungen (Koen Corsten), Maarten Henkelman (Stan van den Wildenberg), Teun Broers, Erik Hovens (Milan Staals) Dennis Verstraeten, Philip van Kemenade (Joeri Peters)

Man of the Match: Dennis Verstraeten