sv Budel 2 met gemak langs DESM 2

Mannen zondag, 2, 2e klasse B

16 februari 2014 11:00

Kampen, J.A. van der

sv Budel 2 was duidelijk de betere ploeg vandaag en liet DESM 2 amper aan het voetballen toe  komen. De doelpunten werden goed opgezet  en er werd als een team voor elkaar geknokt en gestreden. De ploeg wist zijn klasse uit te drukken in doelpunten en liet DESM  de hoeken van het veld zien. Einduitslag: 5-1.

Mike Marteau en Marc Piron moesten het zonder doelman Dennis van Gils stellen die was opgeroepen om bij sv Budel 1 onder de lat te staan. Hierdoor mocht Sander Bogers van het 3e onder de lat staan. Verder was Ruud Ras afwezig (ook bij sv Budel 1) en Michiel van der Steen (geblesseerd). Daan Kwaspen keert na 3 maanden blessureleed terug in de basis, evenals Dennis Verstraeten die sinds december geschorst was. De ploeg had nog iets goed te maken ten opzichte van de nederlaag in Geleen van afgelopen week.

In de uitwedstrijd in Weert wist Budel door het oog van de naald te kruipen en in de slotfase de winnende 2-3 binnen te schieten. De ploeg was dus gewaarschuwd voor een DESM dat zich ver liet inzakken en via de counter de doelpunten wilde maken. Via diverse aanvallen van de zijkant met in de hoofdrol Tim Bombeeck of Erik Hovens kwamen de voorzetten, maar deze werden niet binnengeschoten. Ook Maarten Henkelman en Dennis Verstraeten kregen enkele goede kansen en ook hun wisten deze niet te verzilveren. Een tegenslag was het uitvallen van Erik Hovens na 30 minuten spelen en Jesper Kuijpers mocht zijn plek innemen. Dezelfde Jesper was verantwoordelijk voor de goede corner die bij Dennis Verstraeten neer kwam en als een echte spits zijnde schoot Dennis de 1-0 binnen. DESM had tot de rust niet veel in te brengen door de goed spelende achterhoede bestaande uit Daan Kwaspen, Twan Vonken, Michiel Henkelman en Milan Staals. Met de 1-0, wat grotere score had kunnen zijn, gingen de ploegen thee drinken.

Na rust kwam Leon van Exel erin voor Stijn Beerten die op verdedigend middenveld ging spelen. Ook na rust was het hetzelfde spelbeeld; Budel zette goed druk en bepaalde het spel, terwijl DESM niks had in te brengen. Een goed opkomende Michiel Henkelman werd op de rand van het strafschop gebied afgestopt en dit resulteerde in een vrije trap voor sv Budel. Koen Corsten nam de vrije trap en schoot deze schitterend over de muur heen en in de goal; 2-0. Dit was tevens Koen zijn laatste actie, want hij werd gewisseld voor Roel Smolders. De 3e goal was er een uit het boekje. Daan Kwaspen speelde de bal in op Roel Smolders, die de bal doorkaatste richting Maarten Henkelman. Maarten behield het overzicht en vanaf de achterlijn legde hij de bal terug op de opgekomen Leon van Exel die het r ustig afmaakte. Ondertussen had de stand al groter moeten zijn dan 3-0, maar sv Budel verzuimde het om de kansen af te maken. Aan de andere kant had Twan Vonken met wat pech balverlies en hier wist DESM van te profiteren; 3-1. Maarten Henkelman stond aan de basis van de 4-1 door de bal goed op Dennis Verstraeten te spelen die weet wat hij met een bal moet doen, namelijk scoren.  DESM kwam met een counter en Twan Vonken moest aan de rem trekken om een 4-2 te voorkomen. Dit resulteerde in een gele kaart en een vrije trap op de rand van het strafschop gebied. De vrije trap ging ver mis en was typerend voor het spel van DESM; het lukte gewoon niet. Roel Smolders mocht voor het slot akkoord aantekenen. Dennis Verstraeten omspeelde de keeper en werd vast gepakt. Dennis dacht zelf aan een penalty, maar door de voordeelregel wist Roel Smolders de bal binnen te schieten.

sv Budel 2 heeft zichzelf goed hersteld na de ongelukkige nederlaag in Geleen-Zuid, waardoor vandaag de periode niet kon worden gewonnen. De ploeg van Marc en Mike weten wat hun nu nog te doen staat, namelijk nog zeven keer winnen. Volgende week staat de lastige uitwedstrijd tegen MMC Weert op het programma, dat maar 4 punten onder het 2e staat. We hopen dat er weer veel Budelse supporters om 12.00 in Weert staan op Sportpark de Graswinkel.