Ruime zege SV Budel JO19-1 op Helden JO19-1

6021JZ
BUDEL
tel. 0495-491844

Op dinsdag 20.00 uur stond de inhaalwedstrijd thuis tegen Helden op het programma.
Gelukkig konden Diego en Ries vanuit JO17-1 meedoen door nog steeds aanhoudende personele problemen.
Met 12 man begon Quinten op de bank.
De gasten uit Helden Panningen begonnen goed aan de wedstrijd en we werden met verzorgd voetbal teruggedrongen. Verschillende spelers van Helden waren technisch vaardig en voorin hadden ze enkele snelle spelers.
Het veldoverwicht leidde echter niet tot gevaarlijke momenten voor het doel van Ari.
De eerste keer dat we zelf gevaarlijk werden was het meteen raak. In de 7e minuut gaf Finn B een goede steekbal op Diego. De keeper van Helden was net te laat en vloerde Diego in de 16. De scheids was resoluut en gaf penalty. Finn B schoot hoog en hard binnen 1-0.
Het spelbeeld bleef grotendeels gelijk maar er was maar een ploeg die gevaarlijk werd en dat was Budel.
In de 12e minuut een goede diepe bal op Joeri. Na een goede en snelle actie van Joeri belandde zijn schot in de handen van de keeper.
14e minuut goede bal van Sven op Ries. Ries sprintte snel richting doel maar werd op het allerlaatst nog goed verdedigd door een speler van Helden.
15e minuut corner Finn B, kopbal Finn A. Redding keeper bij 2e paal. Rebound levert niets op.
19e minuut  eerste kans Helden. Na een goede steekbal door het midden is de vrije schietkans niet besteed aan de spits van Helden.
20e minuut goede aanval over rechts via Sven en Joeri op Ries. Het diagonale schot van Ries gaat naast.
32e minuut goede redding van Ari op een lage voorzet van Helden. Uit de counter zet Finn B Luuk alleen voor de keeper. Het schot van Luuk wordt gepakt door de keeper.
34e minuut  geklungel achterin bij Helden na goed storen van Finn B komt de bal terecht bij Diego. Diego aarzelt geen moment en schiet de 2-0 beheerst diagonaal binnen.
43e minuut  actie op snelheid van Ries aan de rechterkant van het veld. Hij geeft de bal op Diego. Redding keeper op hard schot van Diego in de korte hoek.
Ruststand 2-0.
In de rust komt Quinten in het veld voor de goed spelende Joeri.
Na rust ebt het geloof bij Helden snel weg. Budel is de bovenliggende partij en de wedstrijd wordt beslist in de 57e minuut. Na een goede ingreep van Jasper aan de rechterkant van het veld is het Finn B die in eerste instantie in de kluts enkele spelers omspeelt inclusief de keeper 3-0.
Helden gelooft er niet meer in en exact na een uur spelen valt de 4-0.
Na een prachtige voorzet van Quinten vanaf rechts is het Diego die ook zijn 2e doelpunt van de avond maakt en fraai de bal uit de lucht binnentikt. Een echte spitsengoal.
We worden slordiger en de kansen komen nog wel maar worden niet meer benut.
63e minuut kopbal Finn A, redding keeper.
70e minuut Finn B zet Luuk vrij voor de keeper. Luuk schiets iets te wild ruim naast.
82e minuut goede voorzet van Luuk, Diego kan net niet binnentikken.
88e minnuut identieke kans voor Luuk na goed voorbereidend werk van Ries echter het vizier van Luuk staat vanavond niet op scherp.
Al met al een ruime overwinning tegen een goed voetballende ploeg. Helden was echter niet in staat om gevaarlijk te worden voor doel.
A.s. zaterdag staat de uitwedstrijd tegen Heeze op het programma.