Budel incasseert eerste nederlaag van het seizoen

FC Oda 1 (zon)

sv Budel 1 (zon)

4e klasse E

11 december 2022 14:00

P. Ptak

Sportpark De Bosakker
Vrakkerveld 7
6002AZ
WEERT
tel. 0495-535850

Tegen Oda uit Weert heeft Budel de eerste nederlaag van het sezoen geleden. Eindstand 2-1.
In de eerste helft was het betere veldspel voor de thuisploeg, echter dit leidde niet tot grote mogelijkheden.
Budel begon aan de tweede helft in dezelfde samenstelling en kwam feller uit de kleedkamer. Dit resulteerde in de 50e minuut tot de eerste kans van de wedstrijd. Na een vrije trap van Sepp Aendekerk kopte Wouter Spee de bal goed in via de grond echter de redding van de keeper was fraai.
In de 60e minuut wederom een vrije trap van Sepp, verrrassend kort genomen op Jasper Beerten. Het schot van Jasper ging voorlangs.
In de 68e minuut kwam Budel aan de leiding door Sem Janssen die een foutje van de keeper afstrafte en beheerst in de korte hoek binnen schoot 0-1. Nauwelijks een minuut later had de beslissing kunnen vallen. Na geklungel van Oda achterin had Sem Janssen pech met zijn schot op de paal. Uit de counter die daar uit volgde kwam Oda direct terug in de wedstrijd via een lage schuiver die binnen rolde bij de tweede paal.
Oda trok de overwinning naar zich toe in de 85e minuut. Een onnodig weggeven corner bleef hangen in het vijf meter gebied en kon worden binnengetikt door een speler van Oda.