Budel JO19-1 speelt gelijk tegen Scharn 1-1

6021JZ
BUDEL
tel. 0495-491844

De eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen voor de JO19-1 was meteen een bekerwedstrijd thuis tegen Scharn uit Maastricht.
Coach Derks begon met 15 spelers waaronder Diego en Ries van de JO17-1. Sven en Devin waren door blessures niet inzetbaar.
We begonnen in een 4-5-1 formatie met Diego in de spits en Ari op doel. Bram, Ries en Len begonnen op de bank.
Het was behoorlijk warm en de scheids stelde voor om in beide helften een drinkpauze in te lassen.
Beide ploegen begonnen afwachtend waarbij het duidelijk werd dat Scharn rustig kon opbouwen. Dit was vooraf ook duidelijk gemaakt door Jeroen. Achterin stonden we goed en er werden weinig kansen wegegeven in het eerste kwart van de wedstrijd.
Het eerste gevaarlijke moment kwam na 25e minuten van Scharn. Uit een corner werd prima binnen gekopt door de spits van Scharn. Gelukkig voor Budel kwam de bal onderkant lat weer het veld in.
Het antwoord volgde in de 30e minuut. Finn B werd onderuit gehaald in de 16  en de scheids twijfelde geen moment: penalty.
Finn ging zelf achter de bal staan maar de keeper redde uitstekend en tikte de bal coner. Uit de corner kopte Tim de bal over.
In de 37e minuut kwam de bal via een mooie aanval over rechts bij Diego die de bal prima voorgaf op Jasper. Jasper had pech dat zijn inzet via de paal weer het veld in kwam. We hadden op dat moment meer drang naar voor. Luuk stoomde op over links maar Diego werd afgefloten voor buitenspel.
We gingen rusten met 0-0 en Bram, Ries en Len kwamen in het veld voor Quinten, Stijn en Joeri.
In de 2e helft waren we meteen gevaarlijk. Een prima voorzet van Finn B werd door Ries net langs geschoten.
Scharn kwam hierna sterker opzetten en dit resulteerde in een prima redding van Ari op een van richting veranderd schot.
Vlak hierna een open schietkans voor de spits van Scharn. Binnen de 16 werd echter hopeloos over geschoten.
In de 53e minuut kwamen we goed weg doordat Ari wederom nog net zijn vingertoppen tegen de bal kreeg en de bal binnenkant paal weer het veld in kwam.
We kwamen er nog heel even uit via een puntertje van Finn en een goede voorzet van Luuk op Diego
Maar in de 65e minuut was het Scharn die op voorsprong kwam 0-1. De kermis zat nog in de benen en het warme weer hielp ook niet echt mee. Hierdoor werd er niet fel genoeg op de bal verdedigd en viel de bal vanaf 18 meter net onder de lat binnen.
In de 68 minuut kwam Tom in het veld voor Niek.
Toch bleven we inzet houden en proberen om via de counter gevaarlijk te worden. Dit lukte in de 70e minuut. Diego hield de bal prima vast en zette de dieplopende Jasper vrij voor de doelman. Jasper twijfelde geen moment en rondde fraaie af in het dak van het doel 1-1!
In de 75e en 80e minuut was het Ari die met twee prima reddingen (kopbal en 1 op 1) het gelijkspel veilig stelde.
Knap gestreden mannen!