SV Budel JO19-1 klopt ook Hilvaria

5081TB
HILVARENBEEK
tel. 013-5052173

Op het echte gras in Hilvarenbeek hebben onze jongens een verdiende overwinning behaald tegen Hilvaria.
Harm, Nik en Jesse begonnen op de bank.
We begonnen echter niet sterk aan de wedstrijd en Luuk moest al in de eerste minuten redding brengen.
Na een hoognodige spijkerharde tackel van Pieter bleek dat hij helaas niet verder kon spelen. Harm kon al in de 13e minuut aan de bak. Na weer een goede redding van Luuk was het Harm die meteen van waarde was door de bal van de lijn te tikken.
In de 17e minuut kwamen we toch op een 1-0 achterstand. Een goede combinatie aanval van Hilvaria over rechts werd beheerst afgewerkt met een lage schuiver.
Na deze tegenvaller kwamen we echter iets beter in de wedstrijd wat een aantal kansen opleverde. Schietkans Sem, kopbal Sieme en schot van Amir voorlangs.
In de 27e minuut was het dan toch raak. Na een schitterende passeerbeweging van Yoeri in de 16 kogelde hij de bal binnenkant paal binnen vanuit een moeilijke hoek. Lekker Yoeri! In de 33e minuut schot van Sepp voorlangs. Hilvaria bleef gevaarlijk maar dit werd minder toen Bram op hun gevaarlijke rechtsbuiten ging spelend. Nog in de 1e helft kwamen we op voorsprong. In de 41e minuut kwam de bal uit de kluts terecht bij Amir op rand 16, hij bedacht zich geen moment en schoot knap binnen in de korte hoek 1-2.

Na rust waren we weer niet direct bij de les wat leidde tot een grote kans voor Hilvaria. Gelukkig ging de bal voorlangs en kon Luuk wederom redding brengen op een kopbal.
De scheids gaf in de 47e minuut een gele kaart aan Sepp na een onnodig overtreding op het middenveld. Gelukkig kwamen we weer beter in de wedstrijd wat leidde tot een aantal kansen na voorzetten van Finn en Sem. Ook Sieme was dicht bij een treffer in de 59e minuut. Hilvaria werd niet echt meer gevaarlijk en het was Sieme die de wedstrijd besliste met een solo over links in de 72e minuut.
Man van de wedsrtijd: Bram!
Eindstand 2-3