JO17-1 wint ook 2e competitiewedstrijd tegen Haslou

sv Budel JO17-1

Hoofdklasse G

26 september 2020 16:00

Afgelopen zaterdag mochten we op bezoek bij Haslou uit Elsloo.

Haslou had de 1e wedstrijd verloren tegen Laar.

Sven en Bram waren nog niet inzetbaar, Amir en Tom gelukkig wel zij begonnen op de bank.

We begonnen goed aan de wedstrijd op het kunstgras van Elsloo.

Dit leidde in de 3e minuut tot eerste schot op doel van Tijn.

Haslou zette geen druk naar voren en er was ruimte genoeg om te voetballen.

In de 8e minuut leverde dit de eerste grote kans op, uit een van de spaarzame aanvallen van Haslou was het Valentijn in de counter die aan de rechterkant van het veld alleen op doel af mocht. Zijn schot werd gered door de uitstekende doelman.

In de 9e minuut kwamen we op achterstand, aan de linkerkant van het veld werd nauwelijks ingegrepen en kon een van hun grote voorhoedespelers zomaar binnenschieten 1-0.

Gelukkig waren we niet onder de indruk want vanaf de aftrap was het Finn B die met een uitstekende actie doorging tot aan de achterlijn, zijn voorzet kon bij de 2e paal worden binnengetikt door Tijn 1-1.

12e minuut schot Jasper.

16e minuut kans Finn B op aangeven van Finn A, redding keeper.

18e minuut, wissel Tom voor Tjerk (te veel last van de hamstring).

21e minuut schitterend schot Valentijn van buiten de 16, dito redding keeper.

Ruststand 1-1.

45e minuut Amir voor Jasper (last van een overtreding 1e helft).

2e helft kwamen we niet echt meer in ons spel, Haslou kon echter ook geen potten breken.

In de 72e minuut kwam dan eindelijk het verlossende doelpunt, na een goede doortikbal van Yoeri was het Tijn die met een perfecte lage voorzet de mee opgekomen Finn A vrij voor doel zette. Deze aarzelde geen moment en schoot goed binnen.

Al met al een verdiende overwinning.