sv Budel in blessuretijd voorbij Gestel

Gestel 1

sv Budel 1 (zon)

27 september 2020 14:30

sv Budel mocht een week later dan gepland starten aan het nieuwe voetbalseizoen en heeft de eerste wedstrijd uit bij Gestel met 1-2 gewonnen. Vlak voor rust kwam Gestel op voorsprong en lange tijd leek het erop dat de ploeg van Walter van Ommeren in de openingswedstrijd van het seizoen 2020/2021 de eerste nederlaag moest slikken. Echter kwam sv Budel in de 89e minuut langszij toen de ingevallen Steef Vasen de gelijkmaker wist te scoren uit een corner. sv Budel zette in de slotfase nog eenmaal aan en wist in de 96e minuut via Jordy van Zon de winnen de treffer te maken, waardoor de drie punten meegingen naar Budel.

Na drie prima bekerwedstrijden tegen -met alle respect- mindere tegenstanders wist sv Budel dat het nieuwe seizoen in de 3e klasse D pittig zou worden. Verschillende teams hebben zich behoorlijk versterkt en sv Budel wil toch opnieuw een gooi doen naar een periodetitel. De wedstrijd tegen Reusel Sport werd vanwege corona afgelast, waardoor de wedstrijd tegen Gestel de eerste van het seizoen was.

Gestel en sv Budel begonnen allebei afwachtend aan de wedstrijd. Gestel had vorige week in de eerste wedstrijd van het seizoen verloren en was erop gebrand om een goed resultaat neer te zetten. Toch deed sv Budel absoluut niet onder voor de Eindhovense tegenstander en werd gaandeweg de eerste helft de betere partij. Extra zuur was het dan ook dat Gestel vlak voor rust uit een corner op voorsprong kwam. Na rust probeerde sv Budel de gelijkmaker te zoeken, maar kreeg daar weinig uitgespeelde kansen voor. Youri Bogers en Thomas Beerten werden ingebracht om extra creativiteit te brengen en uiteindelijk was het de eveneens ingevallen Steef Vasen die een minuut voor tijd alsnog de 1-1 wist te maken op aangeven van Thomas Beerten. Niet veel later kreeg Stef van der Kruijs een rode kaart, evenals zijn directe tegenstander, en moest sv Budel de laatste minuten van de blessuretijd met een man minder verder. In de ultieme slotfase sloeg sv Budel alsnog toe. Jordy van Zon wist op aangeven van Youri Bogers de winnende treffer te maken, waardoor sv Budel met 3 punten aan het nieuwe seizoen is gestart.

Volgende week speelt sv Budel de thuiswedstrijd tegen SV de Braak. Deze fusieclub heeft sv Budel nog niet eerder tegen gespeeld, maar zowel Helmondia als MULO (de voorgangers van deze club) zijn geen onbekenden voor sv Budel. De wedstrijd begint om 14.30 uur, maar is vanwege de nieuwe en aangescherpte coronamaatregelen niet voor publiek toegankelijk.

Opstelling sv Budel: Don Driessen, Rens Vrijsen, Bas van Dooren (46’ Steef Vasen), Roy Claassen, Jelle Martens, Stan van Leeuwen (69’ Youri Bogers), Rik Bogers, Jasper Beerten, Dennis Verstraeten (86’ Thomas Beerten), Jordy van Zon en Stef van der Kruijs. Op de bank en niet ingevallen: Roel van Geldorp, Thijs van Geldorp en Luuk Smolenaars (reservekeeper).

Foto met dank aan Eindhovens Dagblad/Bert Jansen