SV Budel B1 - SV Venray B1 0-1

B-Junioren (district), B1, 4e divisie E

1 december 2012 14:30

Heynen, G.P.M.

De eerste wedstrijd van de 2de helft van de competitie in de 4de divisie staat al weer op het programma en SV Budel B1 speelt thuis tegen Venray B1. Budel mist nog steeds de volgende spelers, Thomas Beeten en Jur Smeets beide nog geblesseerd en Boris Feijen is geschorst. En daar kwam nog eens bij dat Joris v Meijl met een griep thuis in bed lag. En daarom waren de volgende spelers van de B2 bij de groep toegevoegd, Max Janssen, Jesse Huijers, Joep Derks en Geert Rijkers. In de bespreking is er nog eens de nadruk gelegd waar de sterke en zwakte punten waren van Venray.

Tijdens de warming-up gaaf Jorn v Cranenbroek aan dat hij niet aan de wedstrijd kon beginnen omdat hij toch nog last had van zijn blessure, hierdoor moest Budel de opstelling aanpassen en kwam Willy v Lierop in zijn plaats op de rechtsback positie. Venray zette meteen druk maar toch kreeg SV Budel al in de 3de minuut al een kans, Roy Dierx liep goed door maar kwam toch net iets te laat, vooraf was er een zeer goede actie van Max Janssen. In de 10de minuut was er een uitval van Venray via de linkerkant maar gelukkig ging de bal naast. Sv Budel kreeg meer en meer grip op de wedstrijd en maakte het Venray lastig. Maar waren er toch nog af en toe wat slordigheidjes aan de kant van SV Budel de duels werden niet altijd gewonnen of met vol overtuiging aan gegaan. Wel voorkwam Budel dat de diepte pass niet gegeven kon worden door Venray. In de 25ste minuut was er een goede uitbraak van SV Budel door Niels v Cranenbroek die er een corner uit wist te slepen. In de 31ste minuut was het aan toch raak voor Venray 0-1, maar 3 minuten later kreeg SV Budel de kans om op gelijke hoogte te komen de keeper van Venray mist totaal de bal, Fedor v.d. Boomen wachten iets te lang waardoor de kans voorbij was. Iets later werd Roy Dierx onderuitgehaald in plaats dat de speler van Venray geel krijg was het Roy Dierx zelf die geel kreeg wegens een schwalbe. Met een 0-1 achterstaand gingen we de rust in.

Tijdens de rust liepen Joep Dierx en Jorn v Cranenbroek zich warm. Willy v Lierop had toch nog last van zijn ribben en werd dus vervangen door Jorn. Fedor v.d Boomen werd gewisseld door Joep Dierx die op het middenveld ging voetballen, hierdoor ging Niels v Cranenbroek de spits in en Jesse Huijers naam de positie in van Niels. SV Budel ging opzoek nog de gelijkmaker. In de 53ste minuut was daar de kans om op 1-1 te komen via een vrijtrap van Stef Martens die de bal speelde op Rens Vrijsen die een goede actie had de terug vallende bal kwam uit bij Joep Derks hij haalde niet overtuigend uit en zijn schot werd dan ook gepakt door de keeper van Venray. Er waren ook wat kansjes voor Venray om op 0-2 te komen maar Luuk Coenegracht herstelde zijn eigen foutjes prima. In de 57ste minuut kreeg Jesse Huijsers een kansje om met links de bal in te schieten maar hij kapte de bal naar zijn rechtervoet waardoor de kans verkeken was. Venray kwam er snel uit en was er een nuttige overtreding van Lars v Meijl nodig dit leverde hem wel een gele kaart op maar voorkwam zo wel misschien de 0-2. Jorn v Cranenbroek viel goed in en had zijn tegenstander aardig onder de knie, door zijn correcte en harde aanpak speelde hij zijn tegenstander uit de wedstrijd. Dit leverde hem in de 65ste minuut wel een gele kaart op. Niels v Cranenbroek werd in de 75ste minuut onderuit gehaald in het 16mtr gebied de scheidsrechter zag er geen overtreding in. Venray had nog in de slot minuut een goede kans maar de lat bracht de redding voor Budel en zo bleef het 0-1 voor Venray.

SV Budel kan toch terug kijken naar een zeer goede wedstrijd. En kan zich nu gaan voorbereiden op de bekerwedstrijd van as Zaterdag thuis tegen SHH.