onnodige nederlaag JO17-1

Hoofdklasse E

21 september 2019 15:00

van de Vondervoort, G.

De eerste competitiewedstrijd van het seizoen was thuis tegen RKVVO.
Nik en Nick konden er nog niet  bij zijn daarom was Wouter aan de selectie toegevoegd.
Pieter en Wouter begonnen op de bank.
Wedstrijd ging gelijk op. RKVVO liet zich ver terugzakken op eigen helft. We speelde echter te vrijblijvend en de eindpass was ronduit slecht. Toch kregen we de eerste kans van de wedstrijd na 17 minuten. Het schot van Sieme ging echter hoog over. Na 22 minuten de eerste kans van RKVVO middels een schot. Redding Luuk.
23e minuut goede redding keeper RKVVO met de voet op schot van Yoeri na voorbereidend werk van Sem. 34e minuut, schot Finn B in de handen keepe na pass Yoeri.
37e goede loopactie Bram, voorzet niet goed genoeg. 40e minuut vlak voor rust geweldige redding Luuk op afstandschot RKVVO. In de rust kwam Pieter voor de lichtgeblesseerde FInn B.
In de 50e minuut gaf de goedfluitende scheids een penalty aan RKVVO, naar mijn mening niet terecht maar de bal ging op de stip. Deze werd keurig benut door RKVVO 0-1. Nog niet bekomen van de schrik was het bij de eerste de beste aanval 0-2. Een goede aanval over de as van het veld werd prima afgerond door de goede midhalf van RKVVO.
Er was nog een half uur te spelen om de achterstand om te buigen. Vlak hierna een prima kans voor Mil na een voorzet van Finn A. Na deze actie werd Wouter ingebracht voor Finn A voor nog meer stootkracht voorin. Dit leidde tot een offensief met legio kansen. Op een voorzet van Wouter kon Yoeri net niet binnentikken bij de 2e paal. 56e minuut goeie actie en voorzet van Bram echter niemand scherp voor het doel van de tegenstander. 59e minuut goeie actie Sieme aan de linkerkant van het veld dito redding keeper. In de 65e minuut werd wellicht de grootste kans om zeep geholpen door net de verkeerde keuze kon RKVVO toch de nul houden. Het zat ook niet mee en hoe verder de wedstrijd vorderde hoe meer geloof er ontstond bij RKKVO en hoe minder geloof bij onszelf om de wedstrijd nog om te buigen. Blijf er in geloven boys dan gaan we de volgende wedstrijd punten pakken