weinig kans tegen beter Valkenswaard

14 september 2019 15:00

Theelen, H.M.J.

Opstelling sv Budel JO17-1

De laatste bekerwedstrijd was op het kunstgras in en tegen Valkenswaard.
Pieter kon er helaas nog niet bij zijn ivm blessure en Sem was nog geschorst.
Mil begon op de bank.
Finn B begon samen met Sieme in de spits.
Valkenswaard speelde het balletje goed rond en dit werd ook toegelaten door onze spelers. Er werden weinig duels gewonnen en we waren iedere keer net te laat. We maakte het veld te lang en hierdoor liepen we achter de feiten aan.
In de 10e minuut kwam V'waard op 1-0 door een fout in de defensie. Vlak hierna in de 11e minuut was het echter al 1-1. Bram speelde Finn B in en deze draaide goed weg. Zijn schot kon in eerste instantie nog worden gekeerd maar in de rebound was het raak. We kregen iets meer geloof en dit leidde tot een goed schot van Sieme in de 18e minuut. Zijn inzet werd echter door de voet van de keeper gekeerd. Het tweede gedeelte van de eerste helft was volledig voor V'waard. In de 25e minuut was het raak na een aanval over rechts en in de 27e minuut schoten ze een schitterende vrije trap binnen vanaf 30 meter. Russtand 3-1. Na vijf minuten in de 2e helft kwam Mil voor de licht geblesseerde Sieme. We wonnen iets meer duels dan voor rust maar V'waard bleef de betere ploeg. In de 60e minuut was er nog een mooi afstandsschot van Finn A die door de keeper uit de hoek werd getikt. In de 63e minuut kwam de eindstand op het bord. In het strafschopgebied werd niet fel genoeg gedekt en de speler van V'waard kon simpel binnenschuiven. Al met al geen goede wedstrijd van onze kant maar anderzijds een goede les voor de volgende wedstrijd.