SV Budel JO9-1G boekt knappe overwinning op RKSV Nuenen JO9-1

... (schot)
... (schot)

16 februari 2019 8:45

Na een sterk optreden vorige week, ondanks dat we even moesten wennen aan het tempo en voetbal van de 1e klasse, stond vandaag de lastige uitwedstrijd tegen RKSV Nuenen JO9-1 op het programma. Een nog wat bevroren kunstgrasmat op een schitterende accommodatie mocht de pret niet drukken.

We begonnen sterk aan de wedstrijd, met goed positiespel en veel inzet werd de tegenstander onder druk gezet. Het spel golfde heen en weer, de ploegen waren aan elkaar gewaagd. Breno en Floor stonden sterk te verdedigen en Dillen keepte een topwedstrijd, met een aantal mooie reddingen hield hij zijn ploeg op de been. Na 7 minuten spelen kwam de bal voor de voeten van Fabe, die bedacht zich geen seconde en schoot de bal onder de lat tegen de touwen. We bleven goed spelen, Roel, Ahym en Lars verdeelde het spel en Fabe en Mika maakte het de verdediging lastig. Met veel inzet dachten we met een 0-1 naar de ranja te gaan. Maar daar dacht RKSV Nuenen toch anders over, met het laatste schot voor de rust wisten ze Dillen toch te verrassen, een poeier in de kruising zorgde voor een 1-1 ruststand.

Na de rust hetzelfde spelbeeld, een mooie, spannende wedstrijd met goed voetbal. Na 5 minuten een scrimmage voor het doel van SV Budel, wat uiteindelijk resulteerde in een 2-1 achterstand. Maar zoals al wel vaker gezien gingen de kopjes niet hangen en schakelde SV Budel een tandje bij, in deze fase waren we de bovenliggende partij en verdiende we de gelijkmaker, deze kwam uiteindelijk van de schoen van Fabe, hij kapte zich vrij en schoot diagonaal de 2-2 achter de keeper. SV Budel voelde dat er meer te halen was in Nuenen en bleef drukken, mooie aanvallen en kleine kansjes werden gecreëerd. Mika kwam net een teenlengte tekort om de 2-3 binnen te schieten maar een doelpunt bleef in de lucht hangen. 5 minuten voor tijd ontving Fabe de bal via Roel aan de linkerkant en begon aan een dribbel, de solo leek te stranden bij de achterlijn maar hij wist de keeper toch nog te verrassen in de korte hoek, de 2-3 voorsprong stond op het bord met nog 5 minuten te spelen. Floor en Breno bleven geconcentreerd spelen en lieten merken dat er niks te halen was vandaag, en wanneer er toch iemand doorglipte stond daar Dillen goed opgesteld. Met nog 2 minuten op de klok besliste SV Budel de wedstrijd, Lars en Mika kozen positie in het strafschopgebied, Fabe slingerde de bal erin vanaf de zijkant, Lars kroop slim voor zijn man om de bal bekeken binnen te knikken. Een knappe goal en de 2-4 voorsprong. In de laatste seconde wist Nuenen nog wel de aansluitingstreffer te scoren, 3-4 maar de overwinning was een feit. Een zeer knappe teamprestatie van JO9-1G tegen een sterk team van RKSV Nuenen JO9-1.