SV Budel JO17-1 verslaat in topper Oirschot Vooruit JO17-1 met 3-1.

sv Budel JO17-1

Oirschot Vooruit JO17-1

Wessel Ras (intikker)
Assist: Sieme Vos
Sem Stevens (afstandschot)
Sieme Vos (schot)
... (intikker)

Hoofdklasse H

13 april 2019 15:00

G.B.P. van der Zanden

Vandaag stond de topper tegen de nr twee  Oirschot Vooruit op het programma. Jimmy en Ruud waren afwezig, Niek van JO17-2 kwam ons weer versterken. Als wissels begonnen Nick en Niek. De trainer besprak de tactiek : hoog druk durven zetten, opkomende backs en Wouter vaak inschuiven en durven 1 op 1 te spelen achterin.

We wisten dat het een moeilijke wedstrijd zou worden, Oirschot is een goede ploeg met vooral snelle buitenspelers, dus de boys konden vol aan de bak vandaag. Wij kregen de eerste kansen, de grootste was voor Sem J, hij kon alleen op de keeper af, maar deze redde bekwaam. Al snel moest Oirschot hun rechtsback wisselen, die geblesseerd was geraakt in een duel met Sem S. In de 22e minuut kwamen we op voorsprong , het was de prima spelende Wessel die binnen kon tikken na een assist van Sieme. Oirschot kwam daarna iets beter in de wedstrijd, één keer kregen ze een kans, maar dat schot ging over.

Rust 1-0.

Na rust was de eerste kans voor de gasten, een indirecte vrije trap in onze 16 werd echter naast geschoten. Even later kregen ook wij een indirecte vrije trap in de 16, het was Dylan die een tikkie breed gaf en Sem S knalde hard via de onderkant lat binnen, 2-0 dus. Wij gingen wisselen, Nick kwam voor Pieter. In de 51e minuut stond het 3-0, Sieme scoorde, assist Dylan. We bleven geconcentreerd spelen, Sem J schoot nog op de paal en even daarna voorlangs . Niek (voor Nik ingevallen) kreeg ook nog een kansje, maar zijn inzet werd maar net tot corner verwerkt door de keeper van Oirschot. Plots scoorde toch Oirschot nog 9 minuten voor tijd, een aanval over rechts werd mooi voor gezet en de spits tikte binnen. Oirschot probeerde het hierna nog wel, maar het bleef bij 3-1. Het was en sportieve wedstrijd met een prima leidende (jonge) scheids.

Goede overwinning boys, prima inzet, echte teamprestatie.

Ga zo door.