SV Budel JO17-1 speelt gelijk tegen Jong-Brabant

Hoofdklasse H

23 maart 2019 14:30

N. (Nils) Schroijen

Vandaag stond er weer een belangrijke wedstrijd op het programma, namelijk Jong-Brabant.

Jong Brabant heeft evenveel punten maar heeft een wedstrijd meer gespeeld.

Gezien de vorige gespeelde wedstrijd tegen Jong Brabant wisten we dat het een stugge tegenstander was.

Normaal zouden wij de wedstrijd op het Hoofdveld afleggen, maar door een communicatiefout waren we ingedeeld op veld 3, niets mis mee maar het was een zeer moeilijk bespeelbaar veld waar combinatievoetbal en zorgeloos opbouwen werd bemoeilijkt.

Toch probeerde wij via een verzorgde opbouw aan het voetbal te komen, de tegenstander dacht daar anders over en speelde nagenoeg de gehele wedstrijd lange ballen.

We begonnen goed aan de wedstrijd wat al snel resulteerde na een zeer goede actie van Sem J met een schot op de lat.

Daarna nog 2 scoringskansen, Dylan zag zijn schot gekeerd door de uitstekende keeper van Jong Brabant en werd een schot van Ruud van de lijn gehaald, ook nog een kopbal van Sem S werd net naast gekopt.

Jong Brabant wat zich volledig liet inzakken kwam er af en toe gevaarlijk uit via een counter maar echte kansen bleven uit.

Ruststand 0-0.

De 2de helft zetten we vanaf het begin druk wat resulteerde in enkele net niet kansen.

Sem St moest het veld verlaten door een blessure en Jimmy was zijn vervanger.

In de minuut 50 plots een counter van Jong Brabant wat resulteerde in een 0-1 stand !, pass over rechts die werd voorgezet en binnen getikt door een aanvaller van Jong Brabant.

Zo kan voetbal zijn nog geen kans te hebben gecreëerd en plots 0-1!

Vrij kort daarna werd er nog gewisseld, Nick kwam in het veld voor Nik.

Kort daarna gingen we al 1 op 1 spelen door Wouter naar voren te sturen, wat resulteerde in enkele net niet kansen of de keeper stond weer in de weg.

Ruud moest na een intensieve nacht het veld ruimen door kramp, en speelde we even met 10 spelers, toch ging Ruud weer terug het veld in om zijn team te helpen met alles wat hij nog in zijn mars had!

5 minuten voor tijd toch de terechte gelijkmaker door het neerhalen van Dylan in het strafschop gebied (makkelijk gegeven penalty) die koelbloedig werd binnengeschoten door Wouter.

Ook hierna bleven we 1 op 1 spelen omdat we de winst roken.

Ook nu weer net niet kansen waardoor de eindstand bleef steken op 1-1.