JO17-1 komt perfect uit de startblokken.

Brabantia JO17-1

Onder 17, JO17-1, Groep 1 28

2 september 2017 12:45

De eerste bekerwedstrijd leek op voorhand een zeer moeilijke opgave te worden voor JO17-1. Brabantia, uitkomend is de 4e divisie, moest op voorhand toch hoger  worden ingeschat. Maar door doelpunten van Sam Lamers, Dylan Snoeijen en Ruben te Raaij neemt SV Budel dik verdient de punten mee naar Budel.

Door de maar aanhoudende blessure van Youri Bogers en de nog openstaande schorsing van Merdi Toko werd de reis naar Eindhoven aangevangen met 13 fitte spelers.

In de beginfase gaat het gelijk op. Beide ploegen gingen voorzichtig te werk waarbij dient opgemerkt dat Brabantia 2 keer van afstand kon aanleggen. Gevaarlijk werden deze schoten niet. Bij de eerste de beste inspeelfout, op het middenveld van Brabantia, is het meteen raak. Direct na de onderschepping wordt Sam Lamers over links weggestuurd. Oog in oog met de doelman blijft Sam rustig en schiet de bal in de korte hoek binnen.

Brabantia is van slag en vergeet te voetballen en weet niks beter te verzinnen dan de lange bal te spelen.  Budel blijft combineren en is vanaf dit moment de betere ploeg. Niet veel later volgt de volgende kans. Wederom wordt Sam Lamers vrijgespeeld en kan voor de 0-2 zorgen. Maar dit maal krijgt hij de bal niet tegen de touwen. 10 minuten voor de rust moet Rein Martens de strijd staken en wordt vervangen door Floris Kessels. Het Budelse overwicht blijft maar wordt in de eerste helft niet verder uitgebouwd op het scorebord.

In de rust wordt afgesproken op dezelfde voet door te gaan. Het zouden geen loze woorden zijn. Het spelbeeld blijft gelijk waarbij SV Budel, met mooie combinaties en een sublieme Dylan Snoeijen, Brabantia steeds verder terug kan dringen. Bij een van die aanvallen valt de bal voor Dylan. Door een woud van benen schiet hij de bal tegen de touwen, 0-2. Een niet verwachte luxe. Sem Stevens komt Sam Lamers vervangen. Niet veel later verschijnt Sem in de 16 m maar zijn harde schot wordt gekeerd door de doelman. Maar het wordt nog mooier bij een volgende onderschepping wordt Ruben te Raaij van eigen helft weggestuurd. In de 1 tegen 1 tegen de keeper blijft Ruben rustig en schuift de bal beheerst onder de keeper door. De 0-3 staat op het bord.

Bij beide ploegen vloeien de krachten weg. Echt gevaarlijk wordt niemand meer. Brabantia kan vlak voor tijd de ere treffer nog op het scorebord brengen door een van richting verandert schot.

Al met al een overwinning die er mag zijn, vanwege het feit dat Brabantia 2 klassen hoger speelt dan SV Budel. De eerste klap is een daalder waart. Maar het kan en moet nog veel beter. Dan pas kan er iets moois ontstaan. Voor komende zaterdag staat de thuiswedstrijd tegen SV Valkenswaard op het programma. Met onze supporters langs de lijn behoort een positief resultaat dan ook tot de mogelijkheden. De wedstrijd start om 15 uur.

Opstelling: Damien Dierckx, Rein Martens (30' Floris Kessels), Jochem Spee, Bram van Bekhoven, Ruud Neijssen, Bas Bergmans, Ruben te Raaij, Wessel Ras, Dylan Snoeijen, Zem van Kessel, Sam Lamers (50' Sem Stevens).