Sv Budel JO19-1 kansloos ten onder

1 april 2017 15:00

Maurmair, D.H.K.

Zaterdag 01-04-2017

Vandaag stond een wedstrijd op het programma tegen koploper Susteren. Een wedstrijd waarvan je op voorhand inschat dat punten halen niet echt in de lijn der verwachtingen ligt. Maar zoals al vaker gebleken is er op voorhand nog niets beslist en de bal kan raar rollen zullen we maar zeggen.

Eigenlijk kon je vanmiddag al binnen 5 minuten zien dat de krachtsverhoudingen van beide teams niet aan elkaar gewaagd waren. Susteren dat fier aan kop gaat in deze klasse liet al meteen zien waarom dat ze bovenaan het lijstje staan. Een elftal met een goede mix van fysieke, technische en individuele klasse hebben daaraan bijgedragen. Kortom een zeer goed ingespeeld team dat ook continue "een mannetje" over had op het veld. Positiewisselingen en veel lopen zonder bal brachten onze oranjehemden eigenlijk vanaf minuut 1 aan het wankelen. De jongens konden hier weinig tot niets tegen inbrengen helaas. Was het voor de winterstop tegen deze tegenstander nog een leuke en gelijk opgaande partij, vandaag was hier geen sprake van. Zonder het nodige geluk en op belangrijke momenten goed keepend werk van Jari aan Budelse zijde had het binnen een half uur ook al 3-0 kunnen staan. Het was dan ook na een minuutje of 30 dat door onoplettendheid en matig verdedigen een speler van Susteren onreglementair werd afgestopt en de bal resoluut op de stip ging en vakkundig werd binnengeschoten (1-0). Susteren rook bloed en niet veel later ging Roy in de fout binnen de 16 meter en penalty nummer 2 was een feit. Wederom was Jari kansloos op de goed binnengeschoten bal (2-0). De druk van Susteren bleef aanhouden en onze jongens konden hier niets tegen inbrengen. Het klasseverschil was gewoonweg te groot. Russtand 2-0 en hier mochten we nog blij mee zijn.

De 2e helft liet geen ander beeld zien en eerlijk gezegd was dit ook de verdienste van de koploper die een prima pot op de mat legde. Roy was in de kleedkamer achtergebleven met een gele kaart op zak en dat was een verstandige keuze want de 2e kaart zat er al een tijdje aan te komen. Je moet er niet aan denken dat je met 10 man een 2e helft tegen deze goede tegenstander moet spelen. Halverwege de 2e helft maakte Susteren de 3-0 en ook gemakkelijk de 4-0. Het was in de slotfase van de wedstrijd dat Budel via Bjorn nog de eer kon redden (4-1), maar heel veel meer hoeven we over deze wedstrijd eigenlijk niet te schrijven. Eindstand 4-1.

Samengevat was het vandaag niet echt de dag van veel van onze jongens, maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat Susteren ook wel een maatje te groot was en terrecht bovenaan staat met dit goede team. Ook was er vandaag coach Bart niet bij en hij had waarschijnlijk een vooruitziende blik voor deze wedstrijd, want veel verschil zou dit gezien de tegenstander niet hebben uitgemaakt. Geen probleem verder want aanstaande Zaterdag staat een wedstrijd op het programma tegen UOW '02 dat stijf onderaan staat, dus 3 punten zou welkom zijn om in de middenmoot van de hoofdklasse te blijven staan. Suc6 jongens!