Sv Budel JO19-1 zet zegereeks voort!

SVN/BtB Consultancy JO19-1

sv Budel JO19-1

Luc Nouwen (schot)
... (afstandschot)
Luc Nouwen (schot)

Onder 19 zaterdag, JO19-1, Hoofdklasse J

18 maart 2017 15:00

Smeets, G.H.

Zaterdag 18-03-2017

Het zal vandaag een ietwat kort wedstrijdverslag zijn, want ondergetekende was vandaag helaas door verplichtingen elders niet aanwezig bij deze wedstrijd.
Uiteraard zijn de belangrijkste feiten van deze wedstrijd wel keurig doorgegeven zodat ik in ieder geval nog wel iets te melden heb. Het belangrijkste feit van deze middag is natuurlijk dat onze oranjehemden de zegereeks gewoon door hebben gezet. Wéér 3 belangrijke punten mee naar Budel!

Sv Budel ging vandaag voortvarend van start en zette de tegenstander goed onder druk. Al snel wist SVN hier op te antwoorden en konden ze zich enigszins herstellen en onder de Budelse druk uitvoetballen. Mede door gehaast en ietwat slordig voetbal van Budelse zijde. Tóch was het Luc N. die in de 30ste minuut onze oranjehemden op voorsprong kon zetten (0-1). Deze stand bleef tot de rust op het scorebord staan. Na rust kwam Sander in het veld voor Jan en hij vervulde zijn taken meer dan naar behoren in. Toch was het in de 2e helft SVN dat het betere van het spel had en in de 65e minuut dat bekroonde met een prachtige volley vanaf 20 meter die binnenkant paal het net trof (1-1). Beide ploegen gingen op zoek naar de belangrijke 2e treffer, wat aan beide zijden voor wat 'kleine' kansjes zorgde. Uiteindelijk was het tóch Sv Budel die aan het langste eind trok en de oh zo belangrijke 3 punten over de streep wist te trekken. Een lange pass van Jelle over de verdediging van SVN kon spits Luc N. bereiken die vervolgens het leer strak over de grond in het doel kon schuiven (1-2). Dit was tevens ook de eindstand en de 3 punten gingen in de tas mee naar Budel!

Samengevat betekend dit alweer de 7e overwinning op rij en dat is toch echt een prestatie van formaat. Waar iedereen vóór de winterstop zich afvroeg of degradatie wel kon worden voorkomen is het nu inmiddels al meer de vraag hoe hóóg "onze jongens" kunnen eindigen. Het lijkt er momenteel in ieder geval wel op dat het 'veilig stellen van hoofdklasse voetbal' voor volgend seizoen steeds dichterbij komt. Complimenten aan het hele team van Sv Budel JO19-1. Volgende week een thuiswedstrijd tegen Groene Ster die op 4 puntjes (met een wedstrijd minder) op korte afstand achter ons staan. Een overwinning zou niet verkeerd zijn mannen!

Tja, het winnen begint aardig te wennen!!!