JO17-1 pakt een punt in de kraker tegen RKVVL/Polaris JO17-1

Onder 17 zaterdag, JO17-1, Hoofdklasse J

12 november 2016 14:30

Linke, G.M.M.H.

Al na 5 minuten kijkt sv Budel door een te slap begin tegen een 0-2 achterstand aan. Maar slaat nog in de eerste heft keihard terug met goed voetbal en 2 wonderschone doelpunten. In de tweede helft is het super spannend maar er wordt niet meer gescoord.

De ziekenboeg is nog steeds gevuld met Bas Bergmans en Seb Damen. Daarom zijn Sepp Aendekerk en Sam Lamers aan de wedstrijd selectie toegevoegd.

We konden niet zeggen dat we niet gewaarschuwd waren. RKVVL/Polaris stond niet voor niets enkele plaatsen hoger op de ranglijst. Maar toch was het leed snel geleden. Door een van richting veranderd schot en slap ingrijpen kon RKVVL/Polaris al snel 2 gratis doelpunten op het conto bijschrijven en moest sv Budel in de achtervolging. Dat deed het met verve want in de 7e minuut was daar al de aansluitingstreffer. Ruben te Raaij rond zijn perfecte solo door de defensie van RKVVL/Polaris bekwaam af. Werkelijk een fraai staaltje voetbal van Ruben.

Plots heeft sv Budel de touwtjes in handen en is de betere ploeg, al blijft het oppassen met de snelle en vooral krachtige voorwaarsten van RKVVL/Polaris. Maar sv Budel krijgt de betere kansen. Zo is daar de poeier van Thijs van Geldorp precies in de hoek, maar de keeper weet de bal te pareren.

In de 37e minuut is daar de meer dan verdiende gelijkmaker. En wat voor een. Voor de derde keer dit seizoen is er een perfecte vrijertrap van Thijs van geldorp op het hoofd van Youri Bogers. En net als de twee voorgaande keren weet Youri de Bal perfect langs de vertwijfelend grabbelende doelman te verlengen, en brengt de 2-2 op het bord. De opluchting is groot richting de pauze.

Tijdens de pauze wordt besloten om op de ingeslagen weg door te gaan. Helaas kan door het snelle uitvallen van Youri Bogers deze strategie de prullenbak in. Youri kan eigenlijk niet gemist worden in de aanvalsopbouw, en dat is dan ook aan het spelbeeld te zien. Maar hij wordt meer dan verdienstelijk vervangen door Sepp Aendekerk. Het worden 40 super spannende minuten waarin sv Budel regelmatig met de rug tegen de muur staat en er is niemand die nog geloofd dat er nog een resultaat gehaald kan worden. Maar de ploeg blijft hard werken en houdt de linies kort op elkaar. Sv Budel overleefd enkele hachelijk situaties, mede door een uitblinkende Damien Dierckx, en krijgt gaandeweg weer wat meer grip op de tegenstander. RKVVL/Polaris raakt duidelijk geïrriteerd omdat ze de voorsprong wel verdienen maar niet krijgen. Sam lamers komt de moe gestreden Ruben te Raaij vervangen.

Het slot akkoord is voor sv Budel. In de laatste minuut wordt Sam Lamers in vrije positie aangespeeld op de middenlijn. Thijs van Geldorp en Martijn Jansen zijn er als de kippen bij om aan te sluiten. Sam weet Thijs weg te sturen naar het vijandelijke doel. Zijn sprint vergt echter net te veel in deze fase van de wedstrijd waardoor zijn lob over de keeper niet perfect is. De keeper kan slechts blokken en de bal komt panklaar voor de voeten van Martijn. Zijn snoeiharde pegel miste de precisie en gaat net over. Meteen daarna fluit de goed leidende scheidsrechter voor het einde.

Damien Dierckx, Ruben Kessels, Jochem Spee, Wesley Schenkels, Zem van Kessel, Rein Martens, Thijs van Geldorp, Bram van Bekhoven (40 Thomas te Raaij), Youri Bogers (44 Sepp Aendekerk) Martijn Jansen, Ruben te Raaij (Sam Lamers)