sv Budel A1 is heer en meester en speelt zich definitief veilig met een ruimte zege

Caesar/Vos Investm. A1

A1 - Hoofdklasse J

23 april 2016 15:00

Brouns, J.W.

Opstelling

Door met 5-1 te winnen op Caesar A1, heeft sv Budel A1 zich definitief veilig gespeeld in de Hoofdklasse. Door goals van Luc Nouwen, Niels van Cranenbroek, Dayne Rodriguez, Willem van der Steen en Dominic Giessler werd Caesar met gemak verslag. De eerste helft domineerde Budel met goed veldspel en de tweede helft werd op volwassen wijze uitgespeeld.

Joris van Meijl is nog altijd de enige afwezig in de selectie van sv Budel A1. Dominic Giessler, Hein Vlassak en Lars van Meijl beginnen op de bank. Een basisplaats is er weer voor Roy van Tongerloo en verder is de opstelling identiek als die van de thuiswedstrijd tegen Blerick A1. Coach Daan Kwaspen mag toch op de bank plaatsnemen nadat zijn rode kaart is geseponeerd.

Budel begint net als de afgelopen wedstrijden sterk aan de wedstrijd. In de derde minuut was het Bjorn Hompes die bijna mocht juichen, maar Hompes zag zijn kopbal net over gaan. In de tiende minuut was het Luc Nouwen die wel mocht juichen. Een voorzet van Cody van Rooij belandt bij Nouwen die op goal schiet. De bal wordt in eerste instantie geblokt, maar in tweede instantie is de goaltjesdief er bij en schiet Nouwen de bal in het netje. De oranjemannen drukken door en resultaat binnen enkele minuten in de tweede goal van de middag. Aanvoerder Jelle Martens stuurt Willem van der Steen diep weg met een sublieme steekpass. Van der Steen legt de bal terug naar de opkomende Niels van Cranenbroek en de middenvelder van Budel knalt de bal snoeihard via de onderkant van de lat achter de keeper. Caesar komt mede dankzij het goede veldspel van Budel niet aan voetballen toe en doelman Coenegracht beleeft een rustige middag. Nouwen zet druk op de doelman die de bal halverwege de helft van Caesar tegen de zijlijn aan Dayne Rodriguez verspeelt. Rodriguez twijfelt geen moment en schiet de bal met een schitterend afstandsschot over de Limburgse doelman heen in de 29e minuut. Een minuut later maakt Caesar hands in het strafschop gebied, maar de verder prima leidende arbiter leek het niet te zien. In de 32e minuut trapt Nouwen de bal richting de hoek, maar hier zit de keeper wel bij. Vlak voor rust kon Roy van Tongerloo bijna scoren, maar de verdediger zag zijn schot van dichtbij op de kruising belanden.

In de rust bleef Van Cranenbroek geblesseerd achter en Lars van Meijl is zijn vervanger. In tegenstelling tot de wedstrijd tegen Blerick was het ditmaal Budel dat scherp aan de tweede helft begon. Nouwen gaat achter een steekpass aan die hij terug legt op de vrijstaande van der Steen. Van der Steen legt de bal breed naar Cody van Rooij die op zijn beurt een schitterende voorzet aflevert bij van der Steen die de bal maar binnen hoeft te lopen. Kort hierna gaat Nouwen op zoek naar zijn tweede goal, maar stuit eenmaal op de laatste verdediger die met een sliding goed in de weg ligt en eenmaal wordt de bal van de doellijn gehaald. In de 59e minuut wordt er wederom hands gemaakt in het strafschop gebied van Caesar en wederom wilt de arbiter niks van een penalty weten. Roy van Tongerloo geeft de bal in de 66e minuut een goede steekvoorzet op Dominic Giessler. Giessler mist een-op-een op de doelman en ziet zijn bal op de lat belanden, maar in tweede instantie schiet Giessler de bal binnen en komt de stand op 5-0. Ook Martens weet nog te scoren, maar zijn doelpunt wordt terecht afgekeurd wegens buitenspel. Kansen komen er nog voor Van der Steen en tweemaal van Meijl, maar gescoord  wordt er niet meer door de Brabanders. De verdediging van Budel heeft de gehele tweede helft niks te doen gehad en is hierdoor in slaap gesukkeld. Daardoor valt in de blessuretijd nog een eretreffer aan de Limburgse zijde.

Budel was heer en meester deze middag in de wedstrijd tegen Caesar. Wederom speelde het in de eerste helft goed voetbal en kwam het voor de rust op een ruime en terechte voorsprong. In tegenstelling tot de wedstrijd ervoor nam Budel ook in de tweede helft het initiatief en speelde het de wedstrijd op volwassen wijze uit. Doordat de vrienden van Laar de wedstrijd tegen SC Jekerdal wisten te winnen heeft Budel zich definitief veilig gespeeld in de hoofdklasse. Budel moet volgende week tegen Jekerdal en kan een uitstekende periode goed afsluiten. Het maakt zelfs nog kans op de periodetitel alleen heeft Budel het niet meer in eigen hand.

Opstelling sv Budel A1: Luuk Coenegracht, Laurens van den Akker, Bjorn Hompes, Stef van der Kruijs, Roy van Tongerloo, Jelle Martens, Cody van Rooij (’60 Dominic Giessler), Willem van der Steen, Luc Nouwen (’60 Hein Vlassak), Niels van Cranenbroek (’45 Lars van Meijl) en Dayne Rodriguez