sv Budel A1 sluit seizoen af in mineur

30 april 2016 15:15

Jeurissen, T.A.

Opstelling sv Budel JO19-1

Waar Budel A1 bij winst de periode had kunnen pakken, keerde het met 0 punten en een slecht gevoel terug naar huis. Budel kwam geheel tegen de verhouding via een counter van Bjorn Hompes en Luc Nouwen op voorsprong in de 19e minuut. Jekerdal was sterker en kreeg in de 33e minuut ook de gerechtigheid die het verdiende. Budel kreeg nog kansen, maar uiteindelijk was het Jekerdal dat nog twee keer scoorde en Budel verslagen en kansloos achterliet in Maastricht.

Joris van Meijl is nog altijd geblesseerd en net als de laatste weken is de ploeg verder fit. Hein Vlassak begint op het middenveld en Dominic Giessler komt op een back positie te spelen. Bij winst op Jekerdal zou Budel de periode pakken (bleek achteraf na het horen van het resultaat van FC Hoensbroek).

Budel begon zwak en Jekerdal kreeg meedere kansen. Luuk Coenegracht toont zijn klasse door de Brabanders goed op de been te houden en door diverse ballen in de openingsfase uit de hoeken te pakken. Toch kwam Budel geheel tegen de verhouding op voorsprong. Bjorn Hompens komt verdedigend goed voor zijn man en stuurt direct Luc Nouwen weg. Nouwen kapt de verdediger vlak voor de goal uit en passeert de doelman met een schot in de korte hoek. Jekerdal gaat opzoek naar de gelijkmaker en na diverse kansen mogen de Limburgers in de 33e minuut juichen nadat een rebound van een afgezwaaide corner binnen wordt geschoten. Jekerdal gaat op zoek naar de voorsprong en Budel loopt voornamelijk achter de feiten aan. Dayne Rodriguez krijgt nog een kans, maar ziet zijn bal voorlangs gaan. Ook Jekerdal krijgt nog een kans een-op-een, maar Coenegracht ontpopt zich al snel als man of the match.

In de rust wordt er vers bloed in de ploeg gebracht met Roy van Tongerloo en Willem van der Steen. Vlak na de rust neemt de aanvaller van Jekerdal de bal zeer duidelijk met de hand mee in het strafshcop gebied. Hij legt de bal terug naar de vrijstaande middenvelder die de bal achter doelman Coenegracht schiet. Budel protesteert, maar krijgt niks. In de 74e minuut krijgt komt de spits bij een corner vlak voor de Budelse goalie uit die daardoor in het lege doel kan koppen. Opmerkelijk is dat de doelpuntenmaker wegens provocerend juichen twee keer geel krijgt binnen de halve minuut en mag gaan douchen. Jekerdal krijgt kans na kans en Budel kan geen vuist maken. In de 88E minuut wordt van der Steen nog naar de grond geduwd in het strafschopgebied, maar het is de oranjehemden niet gegund. Kort hierna fluit de arbiter af en overheerst vooral de teleurstelling.

Achteraf bleek dat winst genoeg was geweest voor de periode en zo voelde deze wedstrijd aan als een domper. Budel sluit een ijzersterke periode in mineur af en eindigt het seizoen op de 8e plaats. Waar het lang vocht tegen degradatie door diverse tegenslagen, kwam de ploeg precies op tijd weer op de rit en werd nacompetitie vrij eenvoudig afgewend.

Opstelling sv Budel: Luuk Coenegracht, Dominic Giessler, Lars van Meijl, Stef van der Kruijs, Bjorn Hompes, Hein Vlassak, Cody van Rooij (’59 Laurens van den Akker), Jelle Martens, Luc Nouwen, Niels van Cranenbroek (45’ Willem van der Steen) en Dayne Rodriguez (’45 Roy van Tongerloo)