sv Budel A1 krijgt te weinig tegen DVO A1

2 april 2016 15:00

Kleine, P.M.R. de

Opstelling

sv Budel A1 speelde gelijk in de wedstrijd waarin het eigenlijk had moeten winnen. DVO kwam door een strafschop wegens aangeschoten hands in de 8e minuut al op voorsprong. Budel kreeg meer overwicht en scoorde in de 42e minuut ook de terechte 1-1. In de tweede helft kregen beide ploegen kansen, maar had Budel het beste veldspel. De frustratie bij DVO liep hoog op en het kreeg op korte tijd nog twee rode kaarten, maar scoren deden beide ploegen niet meer.

Joris van Meijl is de enige geblesseerde deze wedstrijd, terwijl Bjorn Hompes wegens school afwezig was. Hein Vlassak en Dominic Giessler beginnen op de bank en zo staat er wederom een ander Budel op het veld dan in de voorgaande wedstrijden.

DVO begint feller dan sv Budel en schiet al in de vierde minuut vol op de dwarslat. In de achtste minuut kapt de buitenspeler van DVO via de rand van het strafschopgebied naar binnen en geeft de bal strak voor. Roy van Tongerloo krijgt de bal deels op zijn buik en deels op zijn hand. De arbiter twijfelde geen moment en legt de bal op de stip. Zo wordt Budel benadeeld en kijkt het al vroeg tegen een achterstand aan. De oranjehemden gaan gas geven en zo krijgt Budel via Luc Nouwen de kans op de gelijkmaker, maar Nouwen schiet de bal te zwak binnen. In de 14e minuut begint Willem van der Steen aan een solo en na twee verdedigers weet hij ook de keeper uit te kappen. Echter is de keeper er een te veel en dribbelt hij de bal over de achterlijn. Het spel speelt zich op het middenveld af en beide ploegen komen er niet meer uit. In de 42e minuut countert Niels van Cranenbroek en speelt hij samen met Nouwen een prachtige aanval uit waarbij van Cranenbroek het laatste zetje aan de bal geeft. Vlak voor rust krijgt van Cranenbroek nog een dot van een kans, maar Cody van Rooij liep in de baan van het schot.

Budel voelt dat er iets te halen valt en zet de lijn door. Met name Nouwen krijgt meerdere kansen op de voorsprong, maar krijgt de bal er niet in. DVO komt er zo nu en dan nog eens uit, maar meer dan een kopbal vlak over de lat komt er niet. De wedstrijd kantelt door een zwaar gestrafte rode kaart voor DVO. Budel krijgt meerdere kansen, maar het vizier staat niet op scherp. DVO komt er in de 79e minuut nog gevaarlijk uit, maar een-op-een pakt doelman Luuk Coenegracht de bal goed. In blessure tijd pakt DVO de tweede rode kaart wegens agressief spel.

Budel bepaalde het spel en DVO kon alleen maar meevoetballen. De Brabanders kwamen niet verder dan een doelpunt, terwijl het kans had op meer. DVO had ook soms kansen, maar kwam ook niet verder dan de wellicht onterechte strafschop. Zo pakt Budel het 7e punt in 3 wedstrijden en loopt het langzaam aan uit op de gevarenzone. De wedstrijd geeft vertrouwen in aanloop naar de degradatietopper tegen sv Laar A1.

Opstelling sv Budel: Luuk Coenegracht, Laurens van den Akker (’83 Hein Vlassak), Lars van Meijl, Stef van der Kruijs, Roy van Tongerloo, Jelle Martens, Cody van Rooij, Willem van der Steen, Luc Nouwen, Niels van Cranenbroek en Dayne Rodriguez (’70 Dominic Giessler)