Wederom onnodig en geflatteerd verlies sv Budel A1

13 februari 2016 15:00

Brouns, J.W.

Opstelling

sv Budel A1 heeft de eerste competitienederlaag van 2016 geleden tegen koploper FC Hoensbroek A1. Budel was in de eerste helft vele malen sterker en kreeg diverse kansen op de voorsprong, maar ging toch met een gelijke stand rusten. Na rust werd Hoensbroek sterker en werd Budel voornamelijk conditioneel overklast. De 0-4 stand op het scorebord was weliswaar geflatteerd, maar toch kreeg doelman Coenegracht wederom vier doelpunten om de oren en werd er zelf niet gescoord.

Met slechts enkele trainingen in de benen kwam koploper Hoensbroek A1 op bezoek. De uitwedstrijd eindigde in een geflatteerde en onnodige 8-1 nederlaag voor de Brabanders. Joris van Meijl is nog altijd geblesseerd, maar verwacht komende week weer zijn rentree te maken op de trainingsvelden. Jelle Martens start in de basis en maakt zijn competitierentree na een blessure periode van vier maanden. Hein Vlassak en Laurens van den Akker waren wegens uiteenlopende redenen afwezig. Dominic Giessler begon op de bank samen met A2-speler Frans Vossen.

Budel begon sterk aan het duel en liet net als in de heenwedstrijd zien dat het de huid duur gaat verkopen tegen de koploper. In de dertiende minuut volgt het eerste gevaar als Bjorn Hompes de bal vanuit een corner over kopt. Tien minuten later ziet Budel een vrije trap van Jelle Martens boven op de lat belanden. Budel is sterker en is op zoek naar de terechte voorsprong. In de 24e minuut geeft Niels van Cranenbroek een goede steekpass op Luc Nouwen, maar Nouwen stuit hierbij een-op-een op de uitkomende keeper. Hoensbroek is de kluts kwijt en heeft stevige overtredingen nodig om het sterkere middenveld van Budel af te kunnen stoppen. Hoensbroek kreeg geheel onverwachts nog een dot van een kans, maar voor open doel glijdt de spits op het gladde en hobbelige hoofdveld uit. Vijf minuten voor het rustsignaal is het van Cranenbroek die zijn snoeiharde schot van twintig meter op de lat ziet belanden en zo staat het nog altijd tegen de verhouding in, 0-0.

Tien minuten na rust krijgt de middenvelder van Hoensbroek een kans en schiet de bal naar de hoek. Doelman Coenegracht ligt in de juiste hoek, maar ziet door het hobbelige veld de bal vlak voor zijn handen opstuiten waardoor hij mist tast. De overtredingen aan beide kanten worden steviger, maar de leidsman doet er weinig aan. Pas zodra de vlam in de pan slaat wordt er geel getrokken voor onder andere Roy van Tongerloo. Budel heeft weinig meer te zeggen en zit er conditioneel doorheen. De laatste meters kunnen niet meer gezet worden en dit heeft als gevolg dat van Tongerloo te laat naar de bal toestapt, waardoor de spits een-op-een op Coenegracht kan doorgaan. Na 68 minuten is de stand 0-2. Budel staat op alle posities te slapen en krijgt in de 74e minuut ook nog de 0-3 tegen. Vlak voor het einde is de geflatteerde uitslag compleet nadat de speler van Hoensbroek bij de tweede paal volledig vrij staat na een uit de kluts verlengde corner.

Net als in de heenwedstrijd was Budel de eerste helft sterker en had het met rust al voor moeten staan. Toch werden de kansen wederom niet afgemaakt en bleef Hoensbroek hoop en vertrouwen houden. Budel zakt conditioneel door het ijs en dit is mede te wijten aan de vele afgelastingen van de trainingen waardoor de concurrenten een voorsprong hebben op de Brabanders. Door de mindere conditie ontstaan er persoonlijke fouten en kunnen de Limburgers vier simpele treffers maken. Komende zaterdag moet er gewonnen worden in de degradatietopper tegen FC Geleen-Zuid A1. In de heenwedstrijd stond het na 81 minuten nog 3-0 voor Geleen, maar wist Budel op negen minuten tijd nog driemaal te scoren waardoor het toch nog een punt meenam. Zaterdag moet er voor gezorgd worden dat die achterstand niet gebeurd, maar er vanaf het begin gestreden wordt.

Opstelling sv Budel A1: Luuk Coenegracht, Roy van Tongerloo, Bjorn Hompens, Lars van Meijl, Stef van der Kruijs, Jelle Martens (’73 Frans Vossen), Cody van Rooy, Willem van der Steen, Luc Nouwen, Niels van Cranenbroek en Dayne Rodriguez (’66 Dominic Giessler)