Zwak sv Budel A1 knokt zich terug tot een punt

3 oktober 2015 15:00

Bouders, T.

Opstelling sv Budel JO19-1

sv Budel A1 heeft met alle moeite gelijkgespeeld tegen hekkensluiter FC Geleen-Zuid A. Na 31 minuten stond Budel al met 1-0 achter en bij rust was al 2-0. Budel had niks in te brengen en kwam door een wereld vrije trap op een terechte 3-0 achterstand. Pas in de 81e minuut deed Budel via Luc Nouwen iets terug. Kort daarna maakte Niels van Cranenbroek de aansluitingstreffer en in de blessuretijd redde Luc Nouwen uit de rebound het puntje voor de Brabanders.

Jelle Martens is nog altijd geblesseerd en ook Stef van der Kruis meldde zich bij de blessurelijst. Joris van Meijl was daarentegen fit, maar begon op de bank. Hierdoor werd routinier Lars van Meijl gelegenheidsaanvoerder en speelde hij in het hart van de defensie. Laurens van den Akker begon in de basis waardoor Hein Vlassak op de bank mocht plaatsnemen. Verder bleef de opstelling identiek aan die van de uitwedstrijd tegen FC Hoensbroek A1.

Zo overtuigend als Budel begon tegen FC Hoensbroek, zo zwak was het tegen FC Geleen-Zuid. Geleen was heer en meester op het veld en de hekkensluiter had Budel volledig in de houtgreep. In de 31e minuut was het dan ook terecht dat Geleen op voorsprong kwam. Lars van Meijl werd te makkelijk opzij gezet, waardoor de spits van Geleen de bal simpel kon binnentikken. Kort hierna werd een steekpass afgerond waarbij doelman Luuk Coenegracht volledig kansloos werd gelaten. Budel had amper kansen gekregen, hooguit een paar ongevaarlijke corners.

Dominic Giessler bleef achter in het kleedlokaal en werd vervangen door Hein Vlassak. Budel zou het tij moeten gaan keren, maar Geleen bleef doordrukken. In de 56e minuut krijgt Geleen een vrije trap op 25meter die prachtig over de muur heen werd gekruld en in de kruising belandde. Laurens van den Akker werd na dit moment naar de kant gehaald en Joris van Meijl maakt zijn rentree periode van griep. Joris kwam op zijn vaste positie te spelen en Lars van Meijl schoof een positie naar voren. Budel ging meer druk zetten en eindelijk lukte het voetballen zoals we gewend zijn weer. Er kwamen kansen voor de gehele voorhoede, maar de keeper had de bal in eerste en veelal in tweede instantie ook vast. Een omkeer moment in de wedstrijd had de rode kaart voor Geleen moeten zijn, maar scheidsrechter van diensthad het slaan in het gezicht van Cody van Rooy van de aanvoerde van Geleen niet gezien. Kort hierna dacht Budel aan een penalty, maar Dhr. Bouders wilde na een lange twijfeling van niks weten. Geleen werd verder terug gedrongen en had niks meer in te brengen tegen een tegen de klok strijdend sv Budel. Het geloof in de overwinning ebte weg. Toch was het Niels van Cranenbroek die in de 81e minuut een steekpass op Luc Nouwen gaf en waarbij Luc voor de ere treffer tekende. Budel leefde op en voor iedere bal werd geknokt. In de 85e minuut begon van Cranenbroek aan een prachtige solo op de middenlijn die eindigde met een doelpunt . Het geloof was terug en Budel ging er voor. Het kreeg kansen waarbij Lars van Meijl van enkele meters van de goal de corner wist over te werken. Het tijdrekken van Geleen had geen zin, want er kwam blessure tijd bij. In de blessure tijd was het Luc Nouwen die attent was op de bal die de keeper losliet waardoor de gelijkmaker binnen werd getikt. Secondes voor het eind was het Niels van Cranenbroek die was doorgebroken, maar de bal werd wonder boven wonder nog gekeerd door de doelman. Na een zeer korte blessuretijd in vergelijking met het onsportieve tijdrekken van Geleen maakte de arbiter een einde aan de wederopstanding van Budel.

Budel begon zwak en stond terecht achter. De over-mijn-lijk mentaliteit werd beloond met drie doelpunten en uiteindelijk met een punt voor de competitie. Een keerpunt had de rode kaart moeten zijn en daarna de penalty, maar de verder goedleidende scheidsrechter werkte hier niet aan mee. Budel houdt dus een punt over aan dit duel waarbij dit ene punt voelt als een verlies. Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen SC Susteren A1 op het programma. Er moet vanaf de eerste minuut met dezelfde mentaliteit en vaardigheden worden gevoetbald als de laatste tien minuten van deze wedstrijd. Graag tot zaterdag 15.00 op sportpark te Budel.