sv Budel A1 eenvoudig langs Panningen A1

... (vrije trap)
... (e.d.)

22 augustus 2015 15:00

Wederom vallen er 7 doelpunten in een oefenduel van sv Budel A1, maar dit keer meer aan de Budelse zijde. Maar liefst 6 keer wisten de oranjehemden het netje te laten bollen. Doelpunten van Niels van Cranenbroek, Roy Mennen, Cody van Rooy, een eigen doelpunt en tweemaal Luc Nouwen, waren genoeg voor de simpele 1-6 overwinning.

Budel moet het nog altijd stellen zonder de op vakantie zijnde Bjorn Hompes en Luuk Coenegracht. Daarentegen keerde Dominic Giessler, Stef van der Kruijs, Lars van Meijl en nieuwkomer Dayne Rodriguez terug, waardoor de selectie uit 15 spelers bestond. Hierdoor werd er gedurende de wedstrijd veel gewisseld en veel gerouleerd.

Budel start niet al te scherp aan de wedstrijd, want in de 6e minuut mocht doelman Jari Kremers al de bal uit het doel halen. Echter werd het doelpunt terecht afgekeurd op buitenspel, waardoor dit slechts een waarschuwingsschot was. De boodschap werd begrepen en Budel ging het tij keren. Wederom waren er goede combinaties op het middenveld en werd de aanval vrij makkelijk gezocht. Echter was het de onzuiverheid die de oranjemannen dwars zat, waardoor het een lange tijd 0-0 stond. Panningen kon de eerste 20 minuten goed meevoetballen, maar begon er daarna conditioneel aan te geloven. In de 26e minuut was het de weergaloze Niels van Cranenbroek die na een goede steekpass van Willem van der Steen voor de voorsprong tekende. Vervolgens zouden er nog veel kansen volgen, maar het vizier van onder andere Luc Nouwen, Roy Mennen en Cody van Rooy stond niet altijd op scherp. Toch wist de eerst genoemde in de 38e minuut voor de 2-0 te tekenen. Roy Mennen wordt in het strafschop gebied onderuit gelopen en de scheidsrechter legt de bal op de stip. Het was een koud kunstje voor Luc om de bal binnen te schieten. Vlak voor rust begon Niels van Cranenbroek aan een lange solo die eindigde in het strafschop gebied, omdat de verdediger van Panningen aan de noodrem trok. In minuut 44 lag de bal wederom op de stip en het was Nouwen die wederom raad wist met deze penalty. Uiteindelijk werd de ruststand op 0-4 gezet, door nog een late goal van Roy Mennen. Door het doorjagen van van Cranenbroek op de doelman, leverde hij de bal abrupt in bij Mennen die de bal van 20 meter in een leeg doel kon schieten.

Budel zette na rust door en kreeg wederom de nodige kansen, maar het was Panningen die voor de eretreffer tekende in de 57e minuut. De snelle linksbuiten van de Limburgers was Hein Vlassak te snel af, waardoor er niks anders op zat dan de overtreding te maken. Echter krulde de speler van Panningen de bal over de muur in de hoek. Doelman Kremers zat er nog aan, maar kwam tekort om deze bal te keren. Lang kon Panningen niet genieten van de eretreffer, want debutant Dayne Rodriguez kreeg het langs de zijlijn op zijn heupen en besloot een solo tot de achterlijn in te zetten. Dayne legde de bal keurig op de borst van Cody van Rooy die vervolgens de bal snoeihard in het doel schoot. Panningen zakte verder en verder terug en Budel kreeg kansen, maar de bal wilde er niet meer in. Vlak voor het eindsignaal was het alsnog Luc Nouwen die voor de hattrick wilde tekenen, maar doordat de verdediger van Panningen de bal zelf in het doel werkte, kwam hij niet op de naam van Nouwen. Hiermee werd de eindstand op 1-6 bepaald.

Budel had geen kind aan Panningen en de 1-6 is laag uitgevallen. Toch zijn er nog zorgwekkende puntjes, want Panningen wist er zo nu en dan gevaarlijk uit te breken. Echter waren de goedlopende combinaties en de ijzersterke conditie de positieve punten die eruit springen. Hiermee eindigt Budel de oefencampagne met twee overwinningen, 10 doelpunten voor en 4 doelpunten tegen. Komende zaterdag begint om 15.00 het bekertoernooi in Venlo tegen de Venlosche Boys.