Sv Budel A1 verliest geflatteerd van Braakhuizen A1

sv Budel JO19-1

17 januari 2015 14:45

Opstelling sv Budel JO19-1

In de oefencampagne van drie wedstrijden heeft sv Budel A1 de eerste wedstrijd met 5-3 verloren van eerste klasser Braakhuizen A1. Budel kreeg de meerderheid van de kansen, maar toch wist het slechts driemaal te scoren. Niels van Cranenbroek, Jesse Huijers en Thomas Beerten kwamen op het wedstrijd formulier.

De A1 oefent tegen Braakhuizen A1, Bergeijk A1 en Rood-Wit’67 A1. Met deze drie oefenwedstrijden hopen Jos Rutten en Daan Kwaspen het team conditioneel weer in orde te krijgen voor de tweede seizoenshelft. Budel kon geen beroep doen op Laurens van den Akker (knie), Lars van Meijl (voet) en Dominic Giessler (voet). Jelle Martens van de B1 deed mee zodat de wedstrijd selectie compleet was. Ook aanvoerder Rens Vrijsen keert na maanden blessureleed weer terug in het elftal.

Braakhuizen begon sterk aan de wedstrijd en liet zien waarom het derde in de eerste klasse staat. De Geldropenaren stonden positioneel sterk en tikte de bal goed rond. Dit leidde tot diverse grote kansen in de openingsfase en Budel had er niks tegen in te brengen. In de 28e minuut werd de zuivere buitenspel goal goed gekeurd en zo keek Budel tegen een terechte achterstand aan. Na dit doelpunt werd Braakhuizen slordiger en Budel sterker. Zo kwamen er kansen voor Thomas Beerten, Niels van Cranenbroek en Rens Vrijsen, maar allen gingen naast of recht op de doelman af. In blessuretijd werd een schot van debutant Jelle Martens geblokt, maar de bal viel perfect voor Niels van Cranenbroek en zo stond het alsnog 1-1 bij rust.

Wederom was het Braakhuizen dat na het fluitsignaal sterk startte en mocht het al na zes minuten aanleggen voor de voorsprong. In de 56e minuut kwam de voorzet van Rens Vrijsen perfect bij Jesse Huijers die zijn klasse etaleert door op een bijzondere omhaalachtige manier de bal in het netje wist te leggen. Budel kon echter niet lang genieten van dit klasse doelpunt, want in minuut 58 kwam Braakhuizen voor de derde keer op voorsprong. Budel werd sterker en sterker en kreeg dusdanig veel kansen dat het niet meer op twee handen te tellen was. De oranjehemden waren echter erg ongelukkig in de afwerking en zo bleef de achterstand. Braakhuizen wist in de 80e en 91e minuut de voorsprong nog uit te bouwen naar 5-2. Vlak voor het fluitsignaal wist Thomas Beerten nog te scoren nadat Jesse Huijers de bal van de keeper wist te ontfutselen.

Budel heeft de wedstrijd weliswaar verloren, maar er zijn voldoende aanknopingspunten gezien. Conditioneel was dit een zware test, maar Budel heeft deze doorstaan. Positief was het om te zien dat B1-speler Jelle Martens probleemloos met dit niveau mee kon. Op 24 januari staat de volgende wedstrijd op het programma tegen Bergeijk A1 om 14.45 in Bergeijk. Lars van Meijl zal deze wedstrijd aanwezig zijn en ook Dominic Giessler hoopt tijd fit te zijn. Daarnaast zal dit de laatste wedstrijd van Daan Kwaspen zijn die voor 6 maanden naar Brno gaat om daar te studeren.