Opstart problemen voor sv Budel A1

A-junioren zaterdag, A1, Hoofdklasse J

11 september 2014 20:00

Sieben, H.G.L.M.

sv Budel A1 is de competitie uit tegen Caesar / Vos A1 slecht begonnen. Ondanks dat het spel met vlagen het betere voetbal liet zien, stond er toch een 3-1 score op het scorebord na 90 minuten.  Door slordige passing, het uitvallen van Luuk en een leidsman die zich liet beïnvloeden door het publiek, keerde de oranjehemden met 0 punten huiswaarts. Er had meer ingezeten, maar dit mocht niet zo zijn.

Na de matige voorbereiding (4-2 verlies tegen Haelen en 2-3 tegen SHH) begon vandaag de eerste competitie wedstrijd. Jorn van Cranenbroek kon niet aanwezig zijn in verband met introductiekamp, terwijl Dominic Giessler geblesseerd afhaakte in de warming-up zagen. Jesse Huijers is herstellende van een hamgstringblessure, waardoor A2-speler Rick Raijmakers in de basis begon.

De A1 begon sterk waarbij met name Stef Martens het voortouw nam. De eerste 10 à 15 minuten waren door het hoge druk zetten duidelijk in het voordeel van sv Budel. Dit leidde meteen in een kans voor de snelle Thomas Beerten die op linksbuiten beter tot zijn recht kwam dan op het middenveld. Helaas voor sv Budel verzuimde Thomas de 1 op 1 kans af te maken waardoor het 0-0 bleef. Vanaf dat moment zakte Budel wat in en kwam Caesar / Vos steeds gevaarlijker op. Dit leidde tot enkele gevaarlijke corners en een afgedwaalde voorzet op de lat. De voorsprong bleef dan ook niet uit en na een goede combinatie aan de linkerkant en een opkomende aanvallende middenvelder. Budel keek tegen een achterstand aan. Op slag van rust verdiende Rens Vrijsen en penalty, maar de warrige leidsman wilde hier niks van weten, ondanks dat hij toegaf dat het een overtreding was.

Budel begon sterk na rust en kwam via Thomas Beerten op voorsprong na een goede actie van Rens Vrijsen. Het tij leek gekeerd, maar door een smerige overtreding op Luuk Coenegracht, raakte de keeper ernstig geblesseerd. De rechtshalf van Caesar / Vos kwam er slechts met geel vanaf en in de 65e minuut werd Luuk uit zijn lijden verlost. Fedor van der Boomen werd de vervangende keeper. Jesse nam de plek van Fedor in de spits in. Vervolgens was Caesar / Vos sterker en was het wachten op de terechte voorsprong voor de thuisploeg. Deze kwam er ook en weliswaar uit een strafschop. Ook al was de overtreding buiten het strafschopgebied, de leidsman zag hem er toch binnen. Fedor dook naar de goede hoek, maar kwam net te kort om de goed ingeschoten penalty te keren. Het tempo ging omhoog en wederom Thomas Beerten die enkele  goede kansen niet wist af te maken. Ook Niels van Cranenbroek kreeg diverse doelpogingen, maar dit mocht niet baten. Terwijl de beruchte rechtshalf van Caesar / Vos al een tweede gele kaart had moeten krijgen wegens het bewust maken van een handsbal, scoorde hij ook nog eens de 3-1. Over en uit voor de A1.

sv Budel A1 kan met opgeheven hoofd uit Beek vertrekken. Er werd niet verloren door de hoge inzet die werd getoond of het spel dat ze lieten zien, maar meer door de slordige passing en een scheidsrechter die graag naar de mening van het publiek vroeg. Het is de taak aan Jos Rutten en Daan Kwaspen om de ploeg mentaal voor te bereiden op een zeer lastige thuiswedstrijd tegen MMC Weert A1. De wedstrijd is over 2 dagen al en start om 15.30!

Opstelling sv Budel A1: Luuk Coenegracht (65’ Jesse Huijers), Joep Derks, Stef Martens, Lars van Meijl, Rick Raijmakers, Laurens van den Akker, Rens Vrijsen, Niels van Cranenbroek, Thomas Beerten, Fedor van den Boomen en Joris van Meijl.