Vermoeidheid speelt de A1 parten

A-junioren zaterdag, A1, Hoofdklasse J

11 oktober 2014 15:00

Bouders, T.

De vermoeidheid zat duidelijk in de weg tijdens de wedstrijd tegen FC Geleen-Zuid A1. Desondanks speelde een vermoeid sv Budel gelijk in en tegen Geleen. Met goals van de uitstekend spelende Niels van Cranenbroek en de snelle Thomas Beerten dacht Budel de 3 punten binnen te hebben, maar in de laatste paar minuten ging het alsnog mis.

Met de zware wedstrijd van afgelopen donderdag tegen EHC / Heuts nog in benen, reisde sv Budel A1 met de geblesseerde Laurens van den Akker, Jorn van Cranenbroek, Joep Derks en een niet fitte Rens Vrijsen af naar Geleen. Door al deze blessure gevallen is Geert Rijkers aan de selectie toegevoegd en begint op de bank. De mannen uit Geleen staan lager geklasseerd, maar FC Hoensbroek en Caesar hebben al bewezen dat dit niks wil zeggen in de Hoofdklasse J. Met een kleine vertraging van 10 minuten begon de wedstrijd in het zonnige Geleen.

FC Geleen-Zuid A1 liet de eerste 30 minuten zien dat er niks te halen valt voor Budel. De oranjehemden toonde de volle inzet, maar het was duidelijk te zien dat de zware wedstrijd van afgelopen donderdag nog in de benen zat. Het mocht dan ook een wonder genoemd worden dat het na een half uur spelen nog 0-0 stond. De Limburgers leken de kansen die ze kregen niet af te willen maken. Ondertussen was in de 20e minuut Dominic Giessler met een hamstring blessure uitgevallen en kon Geert Rijkers al na 20 minuten zijn opwachting maken voor de A1. In de 35e minuut gaf Rens Vrijsen een lange bal op Thomas Beerten die zag dat de keeper over de bal heen trapte. Hierdoor was het een koud kunstje voor Thomas om alweer zijn 4e doelpunt van het seizoen te maken. Daarna werd Budel sterker en kreeg Fedor van der Boomen enkele opgelegde kansen, maar het bleef 0-1 bij rust.

In de tweede helft was Niels van Cranenbroek ontketent. De ene na de andere actie lukte bij Niels en hij leek onvermoeibaar. Thomas Beerten schoot bijna zijn 2e treffer binnen na een goede voorzet van Niels, maar de bal ging rakelings langs de paal. Niet de verdiende 0-2, maar de 1-1 viel juist. Door knullig balverlies op het middenveld en een goede steekpass was het 1 op 1 een makkie voor de spits van Geleen-Zuid in de 67e minuut. In de 74e minuut was het een rommel voor de goal van Geleen-Zuid en na het slechte wegwerken kwam de bal bij Fedor aan de zijkant. Deze gaf de voorzet die op de lat belandde en daardoor lag er een simpele intikker klaar voor Niels van Cranenbroek. Budel kreeg nog een kans vanuit een vrije trap van Stef Martens op de 1-3, maar deze bal belande boven op de lat. Geleen werd sterker, de voorzetten werden gevaarlijker en het was eigenlijk wachten op de 2-2. In de 82e minuut kwam er een voorzet op goal en Luuk Coenegracht dat de bal te kunnen pakken, maar de bal bleef hangen. Hierdoor stond Luuk op het verkeerde been en kon de spits de bal goed binnen knikken. Hierna kwamen er geen kansen meer voor beide partijen en leken de teams te kunnen leven met een 2-2.

Vier punten uit twee wedstrijden in drie dagen. Een knappe prestatie van sv Budel A1. Als de vermoeidheid er niet was geweest en er een fit elftal had gestaan, dan waren de 3 punten zeker mee naar Budel gegaan. Dit is niet gebeurd en op basis van de gehele wedstrijd is 2-2 een terechte uitslag. Nu is het zaak aan Jos Rutten en Daan Kwaspen om de A1 fit te krijgen voor de bekerwedstrijd van 18 oktober, thuis tegen Merefeldia A1.

Opstelling sv Budel A1: Luuk Coenegracht, Koen Vos, Lars van Meijl, Stef Martens, Dominic Giessler (’20 Geert Rijkers), Rens Vrijsen, Niels van Cranenbroek, Joris van Meijl, Thomas Beerten, Fedor van den Boomen, Jesse Huijers