sv Budel A1 verslaat de koploper

A-junioren zaterdag, A1, Hoofdklasse J

20 september 2014 16:00

Dragstra, T.

Op zaterdag 20 september wist de A1 te winnen met 1-4 bij koploper SC Susteren A1. Doordat Budel mentaal en conditioneel sterker in elkaar zat, wist het in de slotfase de 3 punten over de streep te trekken. Door goals van Stef Martens, Fedor van der Boomen, twee keer Niels van Cranenbroek en een aantal assists van Rens Vrijsen, gingen de punten mee naar Budel.

Na de goede overwinning tegen MMC Weert A1, was de opdracht duidelijk; er moest gewonnen worden bij de koploper, SC Susteren.  Jorn van Cranenbroek is nog steeds geblesseerd en Joris van Meijl was later omdat de bus op de terugweg van Barcelona met regelmaat pech had. Dominic Giessler is weer fit en startte in de basis. A2 Spelers Rick Raijmakers en Geert Rijkers namen plaats op de bank en Joep Derks begon in vergelijking met de wedstrijd tegen MMC in de basis.

sv Budel A1 begon verdwaasd aan deze wedstrijd en was de eerste 10 minuten vooral zoekende in de formatie die SC Susteren speelt. Na 20 minuten spelen was Susteren nog steeds de betere ploeg en dankzij goed keeperswerk van de teruggekeerde Luuk Coenegracht stond het nog steeds 0-0. Echter kregen de oranjemannen beetje bij beetje meer grip op de wedstrijd en draaide het spel volledig om. Budel voelde dat het de wedstrijd in hun hand had en het was een kwestie van tijd voordat de eerste goal voor aan Budelse zijde viel. Enige domper was het uitvallen van Dominic Giessler. In de 40e minuut kreeg Dominic een lelijke tik op zijn enkel en was het einde oefening. Rick Raijmakers was zijn vervanger.

Budel begon met dezelfde scherpte als waar het voor de rust mee is geëindigd. De tegenstander van Rens Vrijsen zal nog met regelmaat schrikkend wakker worden ’s nachts. Na wederom een goede actie van Rens langs de zijlijn en het terugleggen vanaf de achterlijn, was het een koud kunstje voor Niels van Cranenbroek om voor de openingstreffer te tekenen in de 57e minuut. Enkele minuten later pakte de gedreven Rens een onnodige gele kaart na een te zware tackel. Jesse Huijers die met de week beter in zijn spel begint te komen werd in 65e minuut gewisseld voor Geert Rijkers, die hiermee zijn debuut in de hoofdklasse maakt. de In de 67e minuut nam de spits van Susteren de bal keurig met de hand mee en wist op deze manier de 1-1 in het netje te leggen. Het gehele sportpark zag dit gebeuren behalve de verder goed fluitende scheidsrechter Dragstra.  Echter werd het steeds duidelijker dat Budel conditioneel en mentaal sterk in elkaar zit en het team ging wederom opzoek naar de terechte voorsprong. Uit een kopie van de openingstreffer, met de actie van Rens, was het ditmaal Fedor van der Boomen die de bal binnen kon tikken. Kort daarop werd Thomas Beerten, die niet helemaal in zijn spel kon komen, gewisseld voor de vakantieganger Joris van Meijl.  SC Susteren zocht de gelijkmaker, maar stuitte eenmaal op de lat en diverse keren op Luuk. Het bleef echter bij afstandsschoten omdat Lars van Meijl, Joep Derks en de sterk ingevallen Rick Raijmakers allen een nagenoeg foutloze wedstrijd speelde onder aanvoering van Stef Martens. Een zeer sterk en fit ogende Laurens van den Akker was opzoek naar zijn eerste treffer in de A1, maar kreeg in het strafschop gebied twee handen in zijn rug, scheidsrechter Dragstra wilde van niks weten en liet doorspelen. In de 82e minuut kon hij echter niet om de overtreding op Niels van Cranenbroek heen en zo kreeg Budel alsnog een penalty. Stef Martens kreeg deze eer toegewezen om de wedstrijd definitief op slot te gooien en deed dit ook. Niels van Cranenbroek tekende nog voor een slotakkoord door diverse spelers en de keeper uit te spelen in een geniale solo actie in de laatste minuut van de wedstrijd.

De A1 heeft wederom goed voetbal laten zien en heeft bewezen dat de overwinning op MMC  geen gelukstreffer was. Er stond een team op het veld en iedereen was gemotiveerd om de koploper te verslaan. Komende zaterdag is de wedstrijd tegen FC Hoensbroek om 15.30 te Budel. De neuzen zullen wederom dezelfde kant op moeten staan, ook al heeft FC Hoensbroek pas een punt gepakt na drie wedstrijden.

Opstelling sv Budel A1: Luuk Coenegracht, Joep Derks, Lars van Meijl, Stef Martens, Dominic Giessler (40’ Rick Raijmakers), Laurens van den Akker, Niels van Cranenbroek, Rens Vrijsen, Jesse Huijers (65’ Geert Rijkers), Fedor van den Boomen, Thomas Beerten (75’ Joris van Meijl)