sv Budel D2 naar de finale van het bekertoernooi

sv Budel JO13-2

D-pupillen, D2, Groep 2 10

7 april 2014 19:00

sv Budel D2 heeft zich afgelopen maandag als eerste team van sv Budel geplaatst voor de finale van het bekertoernooi. Nadat men eerder al met gemak door de poulefase kwam en in de knock-out rondes won bij FC Oda D2 (1-6, 2e ronde), een vrijlot ontving (3e ronde) en won van SHH D5 (9-2, 4e ronde) won het ook in de halve finale vrij overtuigend bij het zeer sportieve DESM D2 met 1-4. Proficiat en namens sv Budel veel succes in de finale tegen Helden D2!

Wedstrijdverslag:
Vanavond waren er opnieuw personele problemen voor trainers Jordy en Teun. Deze keer was Daniel er weer bij, maar Jasper was na de wedstrijd van afgelopen zaterdag op vakantie vertrokken. Gelukkig wisten we Vince Marteau (E1) en Finn Bogers (E2) te strikken voor deze belangrijke wedstrijd. Vince had al eerder meegedaan en toen al laten zien dat hij het niveau wel aan kan. Finn is pas een eerstejaars E-speler (geboren in 2004) en speelde vandaag dus mee met jongens die allemaal drie jaar ouder zijn dan hijzelf. Daar was op het veld niets van terug te zien. Knap gedaan allebei.

DESM begon goed aan de wedstrijd en probeerde met strijd en inzet onze D2 het leven zuur te maken. Dat lukte ze aardig, want waar we normaal de rust aan de bal wel kunnen bewaren, leken de beentjes nog wat gespannen in de openingsfase. DESM kreeg in de 8e minuut een corner die werd weggewerkt door de achterhoede. Ruben pikte de bal op en rond de middencirkel gaf hij een perfecte steekpass op Merdi die hem precies in zijn loop kon meegeven. Terwijl hij zijn directe tegenstander het nakijken gaf was het 0-1 voor sv Budel. De spanning leek er een beetje vanaf, maar DESM bleef brutaal aandringen. Toch viel het doelpunt opnieuw aan de andere kant. Een goede aanval over de rechterkant zorgde ervoor dat Merdi de bal bij Ruben kreeg. Uit de draai schoot hij met zijn 'zwakke' linkervoet knap binnen: 0-2! Vlak daarna hield de sterk keepende Bas zijn team in de wedstrijd door 1 tegen 1 een grote kans onschadelijk te maken. Vlak voor rust kwam sv Budel D2 zelfs op 0-3. Een goede corner van Vince kwam voor de voeten van Ruben die de bal in de kruising schoot.

Gezien de verhoudingen kreeg sv Budel D2 teveel met de 0-3 voorsprong en dat werd de jongens ook gezegd in de rust. Er moest rustiger gevoetbald worden en de bal moest meer rondgaan. Dat lukt in de eerste minuten na rust een stuk beter en sv Budel was duidelijk de bovenliggende partij, maar de grootste kans was voor DESM. Opnieuw was het Bas die, ditmaal met zijn voet, een schitterende redding wist te verrichten. In de 40e minuut gaf Merdi een goede pass op ons jonge talent Finn Bogers die deze kans knap binnen schoot: 0-4.  De spelers van sv Budel leken het daarmee wel te geloven en het gaspedaal werd een stuk minder fors ingetrapt. Bas moest in de 43e minuut toch één keer de bal uit het doel halen, nadat teveel Budelse spelers naar voren waren gerend en dus in de counter van DESM liepen. De wedstrijd liep verder naar het einde toe en de voorsprong kwam geen moment meer in gevaar. Toen de scheidsrechter na 60 minuten afgefloten had, was het 100% zeker: sv Budel D2 gaat naar de bekerfinale!

Bas, Jan, Maurice, Daniel, Dylan, Jesper, Jasper, Merdi, Ruben, Job, Tijn en Gijs: Proficiat met dit mooie resultaat. Natuurlijk ook Vince en Finn bedankt die vanavond met een assist en een doelpunt hun steentje hebben bijgedragen. De finale zal gespeeld worden op Koningsdag, maar zoals jullie weten zullen we contact opnemen met de KNVB om te kijken of er iets te verzetten is. Verschillende spelers en één trainer zijn niet aanwezig en dat zou toch jammer zijn. We hebben samen die finale gehaald en willen hem ook samen proberen te winnen!

Wij zijn in ieder geval al erg trots op dit resultaat van jullie!
Jordy en Teun.