D2 met gemak voorbij Reuver D2

Reuver D2

D-pupillen zaterdag, D2, 2e klasse 401

5 april 2014 11:30

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen Reuver D2 op het programma. Na de nederlaag van vorige week, die toch wel wat te maken had met het onderschatten van de tegenstander, moesten de mouwen vandaag weer opgerold worden. Het zou een extra vermoeiende wedstrijd worden, want door de afwezigheid van Daniel waren we slechts met 11 spelers. Uiteindelijk werd de tegenstander voor rust al verslagen: 0-3. Na rust was Reuver een stukje sterker dan voor rust, maar Merdi maakte zijn 3e goal van de wedstrijd en maakte er 0-4 van.

Na de zoveelste wereldreis van dit seizoen (RKSVN, Haelen, PSV'35, Beringe en Kessel waren de vorige bestemmingen), waren we na 45 minuten rijden op het sportpark van Reuver. Na een wat slordige warming-up vreesden de trainers het ergste voor de wedstrijd van vanmiddag. Toch was iedereen meteen fel in zijn duels en na een kwartier spelen wist Merdi uit een afgeslagen corner de 0-1 te maken. Vlak voor rust sloeg de D2 écht toe. Eerst was het Jasper die diepgestuurd werd door Merdi en met een schitterende solo de 0-2 wist te maken. Een minuut voor rust maakte Merdi er op snelheid 0-3 van toen hij vanuit een ingooi van Jan alle verdedigers te vlug af was.

Na rust leek de D2 het wel te geloven en in de eerste 10 minuten na rust was het ineens Reuver dat de bovenliggende partij was. De scherpte was eraf, maar ineens was het uit de counter wel 0-4. Jasper en Merdi zetten samen een mooie aanval op en Merdi maakte hem koelbloedig af. Daarna was het team wat moe door de aanvallende speelstijl en ging de druk van de ketel. De wedstrijd eindigde in een 0-4 overwinning.

Na de wedstrijd was er spontaan een vlaai van Tijn omdat Ajax voor de 33e keer kampioen wordt. Doordat de tekst al snel niet meer te lezen was, wilde iedereen wel een stukje proeven. Nadat iedereen een stukje gegeten had (en een stukje bij Jordy in zijn gezicht) was het tijd om met drie punten in de tas terug te gaan naar Budel. Aanstaande maandag de halve finale van de beker. Om 19.00 uur spelen we in Weert tegen DESM D2.