sv Budel neemt revanche op Kessel D1

VV Kessel D1

D-pupillen zaterdag, D2, 2e klasse 401

22 maart 2014 13:15

In de najaarscompetitie verloor sv Budel met 3-0 van Kessel. Er zat die wedstrijd weinig in en het was vandaag in de voorjaarscompetitie tijd voor revanche. In de eerste helft werd er nog niet zo goed gevoetbald, maar kwam onze D2 wel op een 1-0 voorsprong. In de tweede helft heeft sv Budel geen duel meer verloren en werd er opnieuw gescoord: 2-0.

De wedstrijd in Kessel begon in de middag en de warming-up werd gedaan in de stromende regen en na een goede wedstrijdbespreking begon de wedstrijd om 13.15 uur. sv Budel begon niet zo goed, maar wist wel goed druk te zetten op de tegenstander. Duels werden nog teveel verloren en in balbezit was het te onrustig. Een goede aanval over de rechterkant leverde wel een 1-0 voorsprong op. Bas had echter al enkele goede reddingen moeten verrichten, dus wat gelukkig was de voorsprong wel. Merdi gaf een voorzet, maar de keeper sloeg de bal er zelf in, voordat Jasper kon binnen tikken.

In de rust werd gesproken over het vele onnodige balverlies en het verliezen van teveel belangrijke duels. De spelers van de D2 begrepen de boodschap en verloren na rust geen duel meer. 10 minuten na rust werd het 2-0 door een goede aanval over de rechterkant. Ruben te Raaij wist de bal perfect klaar te leggen voor Tijn van Staalduinen en zo stond het 2-0. Ook daarna verslapte onze tegenstander niet, maar ook sv Budel bleef geconcentreerd spelen en wist niets meer weg te geven.

Een goede 2-0 overwinning. 9 punten uit 3 wedstrijden is een perfecte start van deze competitie. Volgende week tegen Eindse Boys. Najaarskampioen in een andere klasse en dus niet te onderschatten!