Nieuwe kleedlokalen sv Budel geopend!

29 januari 2023 20:30

Onder een stralende zon en veel belangstelling zijn de nieuwe kleedlokalen van sv Budel geopend. Wethouder Marcel Lemmen heeft de officiële opening verricht samen met Janneke Neeskens en Zoë Ras, de aanvoersters van sv Budel MO20-1 en MO17-2. Dankzij vele sponsoren en vrijwilligers heeft sv Budel nu nieuwe toiletten voor onze damesteams en zes nieuwe kleedlokalen.

Zaterdag 28 januari 2023 zal een historische dag blijven voor sv Budel. Na een lange discussie met de gemeente Cranendonck over de noodzaak van onze nieuwe kleedlokalen werden ze eindelijk officieel geopend. In december 2014 werden de noodlokalen bij sv Budel neergezet om dat er op dat moment al bijna 100 vrouwen- en meiden aan het voetballen waren bij sv Budel. Inmiddels is dit aantal gegroeid naar 125 speelsters en de nieuwe kleedlokalen zorgen voor een veilige sportomgeving voor alle leden. Met het geld wat door de gemeente ter beschikking werd gesteld, werden dankzij sponsoren, vrijwilligers en een bijdrage vanuit de vereniging uiteindelijk zes kleedlokalen gebouwd in plaats van vier en ook de nieuwe damestoiletten waren hard nodig.

Het bestuur wil de gemeente Cranendonck en wethouder Marcel Lemmen bedanken voor de inzet in de afgelopen periode. In de komende periode gaan we aan de slag met het aanleggen van een kunstgrasvoetbalveld en het verbeteren van de kwaliteit op de andere voetbalvelden. Hier is recent door de meerderheid van de gemeenteraad geld ter beschikking gesteld. Daarna is het de droom van het bestuur van sv Budel om de kantine te verplaatsen bovenop de nieuwe kleedlokalen. Wanneer deze droom gerealiseerd gaat worden is op dit moment nog niet bekend.

fotodemeus_DSC_8590.jpg
> Wethouder Marcel Lemmen opent de kleedlokalen samen met Zoë Ras en Janneke Neeskens // Foto: Jos Meusen

fotodemeus_DSC_8586.jpg

fotodemeus_DSC_8605.jpg