Gedragscode sv Budel en Verklaring omtrent gedrag (VOG)

2 juni 2022 7:45

Hoofdbestuur

De kleedkamer netjes achterlaten na een training of wedstrijd. Een verkeerde beslissing van een scheidsrechter accepteren. Lege flesjes drinken en ander afval opruimen op het moment dat de tafel in de kantine wordt verlaten. Rustig blijven wanneer een medespeler in jouw ogen een fout heeft gemaakt. Zomaar wat voorbeelden van gewenst gedrag op en rondom het veld.

Iedereen binnen de voetbalwereld heeft te maken met waarden en normen: Hoe gaan we met elkaar om, welke spelregels hanteren we binnen en buiten het veld en hoe proberen we problemen binnen de vereniging op te lossen. Deze spelregels hebben we destijds vastgelegd in ons document “Gedragscode Waarden en Normen sv Budel”, kortweg “Gedragscode” genoemd. Onlangs hebben we deze gedragscode op bestuurlijk niveau doorgenomen en aangepast aan de huidige tijd. Het is in feite een stukje "gereedschap" voor het handhaven van normen en waarden binnen de voetbalvereniging sv Budel. Met deze gedragscode reiken we bouwstenen aan, waarmee we binnen de vereniging aan de slag kunnen om zodoende voor iedereen een sociaal veilige sportomgeving te bieden.

Ook hebben we een vertrouwenscontactpersoon binnen onze vereniging. Haar naam is Riek Bogers. Bij de vertrouwenscontactpersoon kun je terecht voor een vertrouwelijk gesprek. Dat kan gaan over grensoverschrijdend gedrag zoals pesten, (seksuele) intimidatie, agressie of discriminatie. Je kunt haar bereiken via e-mailadres rieklammers@hotmail.com of via haar mobiele nummer 06-52765327.

Daarnaast gaan we binnenkort onze VOG administratie updaten. Voor verreweg het grootste gedeelte van onze vrijwilligers verloopt binnenkort de eerder aangevraagde VOG. Alle trainers en begeleiders die op welke wijze dan ook direct of indirect betrokken zijn bij de begeleiding van jeugdleden zullen verzocht worden om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te overleggen. Dit geldt ook voor alle bestuursleden en leden van de jeugdcommissie.

Bestuur sv Budel, mei 2022