Nieuws van de bestuurstafel

29 mei 2021 11:15

Bestuur sv Budel

Vorige week woensdag, 19 mei 2021, zijn er nieuwe versoepelingen ingegaan. Zo kunnen voetballers vanaf 27 jaar weer voetballen in een maximale groepsgrootte van dertig personen. Helaas nog steeds op anderhalve meter. Gisteren zijn er ook versoepelingen aangekondigd, waardoor er steeds iets meer mag. Het bestuur praat de leden graag bij over deze ontwikkelingen.

Gezien de positieve ontwikkelingen rondom de coronacijfers, houdt de KNVB nog steeds hoop dat er op korte termijn (versnelde) versoepelingen volgen. De KNVB en ook sv Budel vinden het belangrijk dat voetballers, ook dit seizoen, nog even kunnen doen wat ze het liefste doen: voetballen. Daarom staat de organisatie van de KNVB Regiocup voor de jeugd in de startblokken. Maar de Regiocup kan pas starten als de maatregelen dit toelaten. We zijn in onze besluitvorming afhankelijk van beslissingen die genomen worden door het demissionair kabinet. De KNVB blijft dan ook op alle mogelijke manieren met hen in gesprek om ervoor te zorgen dat de groep van 27+ weer normaal kan trainen en dat (lokale) jeugdwedstrijden tussen verenigingen onderling mogelijk worden.

Zoals ook al aangegeven in onze communicatie eerder dit jaar op onze website heeft het bestuur van sv Budel gekeken naar mogelijke compensatie enerzijds en ons financiëel huishoudboekje anderzijds. Aan de ene kant hebben we besparingen kunnen realiseren, doordat diensten niet uitgevoerd zijn, aan de andere kant zijn vaste lasten gewoon doorgelopen en zijn we gedeeltelijk tegemoetgekomen door de overheid met subsidies zoals TVL en TASO. Aan de opbrengstenkant zijn contributies en sponsorbedragen voor een heel jaar geïnd, maar zijn de inkomsten uit onze kantine bijna helemaal weggevallen. Toch blijft onder de streep een positief bedrag over en heeft het bestuur het volgende besloten:

• Elk spelend lid, dat afgelopen seizoen aan alle contributieverplichtingen heeft voldaan, krijgt een korting op de contributie voor volgende seizoen van 25%. Senioren krijgen daarbij de keuze deze korting te ontvangen in consumptiebonnen of de korting te schenken aan de vereniging.
  • sv Budel gaat een flinke inhaalslag maken met betrekking tot de aanschaf van Daarbij moet je denken aan kleine doeltjes, middelgrote doeltjes (O8 t/m O12), grote doelen zowel mobiel als vast, nieuwe ballen, pilonnen, hesjes, etc.etc. Hiermee is een bedrag gemoeid van ongeveer 20.000 euro.
  • De kantine krijgt in de zomermaanden een flinke opknapbeurt.
  • Organisatie van een groot feest voor alle leden, vrijwilligers en sponsoren zodra zo’n evenement weer mogelijk is. We mikken hierbij op de maand september 2021, maar hier zijn we natuurlijk wel afhankelijk van de situatie rondom corona.

Al deze initiatieven en besluiten zijn gebaseerd op de continuïteit van onze prachtige vereniging, met al haar leden, enthousiaste vrijwilligers en trouwe sponsoren.

Samen met de Budelse tennisvereniging (BTV) is sv Budel een samenwerking aangegaan om met de gemeente te kijken naar initiatieven voor verduurzaming en onderhoud van het sportpark Harry Derckx. Om gezond de zomer door te komen biedt BTV onze leden de mogelijkheid om mee te doen aan de zomerchallenge. Dit is een landelijk initiatief van de tennisbond. Bij BTV kun je dan vrij spelen op ieder moment van de dag, ook nu in coronatijd. Het enige wat je hoeft te doen is een medespeler te zoeken en een baan te reserveren. Dit abonnement kost 60 euro en geldt voor de maanden juni t/m september en loopt automatisch af. Aanmelden kan via https:///www.budelsetv.nl/informatie_over_abonnementen