Sander Beimans traint bij Nederlands CP-elftal

9 oktober 2020 7:30

Sander Beimans, vanaf dag 1 al een van de spelers van ons G-team, mocht vlak voor het corona-virus uitbrak deelnemen aan een training bij het Nederlands CP-elftal. Het was na corona even spannend of hij opnieuw terug mocht komen van de bondscoach, maar dat is het geval. En ook voor de komende drie trainingen heeft Sander een uitnodiging ontvangen! Gaan we binnenkort een speler van sv Budel in het andere oranje zien? Sander heeft zijn trainingen van voor het corona-virus op papier gezet voor ons en die willen we (alsnog) graag met iedereen delen. Sander, namens iedereen bij sv Budel proficiat met je trainingsstage bij het Nederlands CP-elftal. Geniet ervan!

Anderhalve week geleden kregen we onverwachts mijn trainer (Tonnie van Kessel) op bezoek. Hij vertelde mij en mijn ouders over het Nederlands CP team. Dat is een team voor mensen die een slechte motoriek hebben. Een aantal jaar geleden hebben we met het G-team van sv Budel in samenwerking met de KNVB een filmpje gemaakt om het G-voetbal te promoten. Op basis van dat filmpje werd ik gevraagd om deel te nemen aan een training van het speciale Oranje team. Hartstikke gaaf natuurlijk!

Een week later was het zover. Vol spanning zat ik in de auto naar Oudewater, waar het op het trainingscomplex van de plaatselijke FC zou gaan plaatsvinden. Eenmaal daar aangekomen, zag ik een erg mooi complex, met veel mogelijkheden. Het zag er heel nieuw uit allemaal. Boven in de kantine werd ik hartelijk ontvangen door Stephan Lokhoff, de coach van de A-selectie en tevens 173-voudig CP-international. Ook stelde hij me voor aan de trainers van de andere CP-teams. Hierna heb ik nog wat gesproken met wat spelers van de A-selectie en die waren erg aardig.

Na me te hebben omgekleed, begon het pas echt. De warming-up was gezamenlijk (en leek erg op de warming-up die ik van sv Budel gewend was, alleen het uitdagen van de tegenstander doen we bij ons eigen G-team niet), daarna werden we in groepen verdeeld. We begonnen met een aantal rondo's met 7 man, waarvan er elke keer twee in het midden moesten. Hier kon ik nog aardig mee. Hierna gingen we trainen op de omschakeling. Dit vond ik lastig, omdat je beide helften gebruikte en dus geen vaste positie had. Aan het einde van de training hadden we een partij, waarbij het hoge niveau van de spelers snel duidelijk werd. Ze waren technisch, gaven harde (meestal zuivere) passes, straften fouten genadeloos af en maakten goals van hoge kwaliteit. Ik had het hard te halen, maar deed mijn best en wist nog een doelpunt van afstand te maken. Toch had ik mijn twijfels en bij het afscheid nemen na de training, dacht ik dat het hierbij zou blijven. Onterecht, zo bleek. Eenmaal weer in gesprek met Stephan werd ik uitgenodigd voor de volgende training! Ik kon het niet geloven.

Via deze weg wil ik dan ook iedereen bedanken die me altijd heeft geholpen en gesteund met de weg naar deze kans toe.

WhatsApp_Image_2020-03-10_at_11.43.46.jpeg

WhatsApp_Image_2020-03-10_at_11.43.46_1.jpeg